نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

علم در 9دی ماه

رابرت بویل  متولد  ۲۵ ژانویه ۱۶۲۷ در لیزمور کاسل ایرلند بود.وی شیمی‌دان، فیزیک‌دان، فیلسوف طبیعی و مخترع ایرلندی است. اگرچه فلسفه شخصی و پژوهش های او آشکارا ریشه در سنت کیمیاگری دارد، امروزه او را به عنوان نخستین شیمی‌دان مدرن و پایه‌گذار شیمی جدید می‌شناسند.وی ۳۰ دسامبر ۱۶۹۱ درگذشت.

جوزف رادیرد کیپلینگ متولد ۳۰ دسامبر ۱۸۶۵ بود. وی نویسنده، داستان‌نویس، رمان‌نویس و خبرنگار بریتانیایی برنده جایزه ادبی نوبل در سال ۱۹۰۷ بود.وی به دلیل اشعار، داستان‌های کوتاه و رمان‌هایش به دریافت این نایل شد.او  ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۳۶ درگذشت.

رومن رولان، نويسنده بلند آوازه فرانسوي، در 28 ژانويه 1866م در فرانسه به دنيا آمد. رولان در اوايل قرن بيستم شرح زندگي بتهوون آهنگ‏ساز شهير آلماني و ميكل آنژ مجسمه ‏ساز هنرمند ايتاليايى را منتشر ساخت و به شهرت و افتخار رسيد. گذشته از هنرمندان و بزرگان واقعي، وي به نوشتن شرح حال هنرمندان خيالي نيز دست زد و با ارائه اثر معروف ژان كريستُف، كاري متفاوت ارائه داد.آثار آخر عمر رولان، حاكي از برگشت به دوستي‏ ها و محبت‏ هاي عهد جواني است. او از پيروي و تقليد از ديگر سبك‏ها گريزان بود. سبك او يكنواخت و ساده بود تا جايي كه يك دست و بي‏تنوع به نظر مي‏رسيد هرچند نشانه هايي از تغزل در آن به چشم مي‏خورد. رومن رولان سرانجام در 30 دسامبر 1944 م در 78 سالگي درگذشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل