نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با عجیب‌ترین ایده‌های زیست‌محیطی آشنا شوید

طی سال گذشته، سر تیتر خبرهای بیشتر رسانه‌های جهان درباره تغییرات آب و هوایی و بحران زباله‌ها و پلاستیک بوده است. سال‌هاست که زمین در معرض انتشار گازهای گلخانه‌ای و فاجعه اجتناب‌ناپذیر تغییرات آب و هوایی قرار دارد. با ادامه روند گرمایش زمین و افزایش درجه حرارت تا ۵ درجه، سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها تا ۶۰ متر بالا خواهد آمد. در کنار آن، در نقاط مختلف زمین انسان‌ها دست به کشتار بی‌سابقه حیوانات و گونه‌های مختلف حشرات می‌زنند که آسیب بسیار جدی به محیط‌زیست وارد می‌کند.

سال‌هاست که زمین در معرض انتشار گازهای گلخانه‌ای و فاجعه اجتناب‌ناپذیر تغییرات آب و هوایی قرار دارد. با ادامه روند گرمایش زمین و افزایش درجه حرارت تا ۵ درجه، سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها تا ۶۰ متر بالا خواهد آمد. در کنار آن، در نقاط مختلف زمین انسان‌ها دست به کشتار بی‌سابقه حیوانات و گونه‌های مختلف حشرات می‌زنند که آسیب بسیار جدی به محیط‌زیست وارد می‌کند.

گروه‌های مختلفی از محققان و پژوهشگران به بررسی این مسئله پرداخته و ۵ ایده اساسی را برای کاهش تغییرات آب و هوایی و مقابله با بحران زباله‌ها پیشنهاد داده‌اند که در اینجا به‌طور مختصر به آن ها پرداخته می‌شود.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: huffingtonpost

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل