نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری چهار دانشگاه علوم پزشکی برای ترسیم نقشه آلاینده های صنعتی

 در راستاي  اجرای تفاهم نامه فیمابین این دانشگاههای علوم پزشکی جلسه ای با حضور دکتر فرشاد رئیس مرکز تحقیقات بهداشت کار دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر یعقوبی معاون آموزش و پژوهش و قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مهندس فتح آبادی مدیر امور فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی، دکتر برادران معاون پژوهشی دانشکده علوم پزشکی ساوه و نمایندگانی از این سه حوزه، برگزار شد.

مهندس لریجانی مشاور بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی ساوه ،توضیحاتی را درباره وضعیت کنونی شهرک صنعتی کاوه ارائه داد و گفت: این شهرک صنعتی در حال حاضر از حداقل های سلامت برخوردار است و از طرفی به علت وجود کارگاه های شیمیایی در آن، کنترل آلاینده های شیمیایی از اولویت این منطقه محسوب می شود.

در ادامه دکتر فرشاد خاطر نشان کرد: تفاهم نامه تنظیم شده موجبات استفاده از پتانسیل های سه دانشگاه را فراهم آورده تا بتوان مسائل و مشکلات مربوط به سلامت منطقه را کنترل کرد. تاکنون چند جلسه بین دانشگاههای مذکور تشکیل شده و لیستی از مشکلات و اولویتهای بهداشتی استان مرکزی اعلام شده است.

دکتر یعقوبی معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: حدود دو سال است که کار گروهی در دانشگاه علوم پزشکی اراک به همین منظور تشکیل شده است و جلسات و تحقیقاتی نیز در این زمینه انجام شده است.

يعقوبي پیشنهاد داد که با تاسیس شرکتهای دانش بنیان و برقراری ارتباط کارخانه ها با این شرکتها، صنایع را می توان به همکاری در این زمینه سوق داد. ضمن اینکه معاونت تحقیقات وزارت بهداشت نیز در زمینه کنترل آلاینده های منطقه قول مساعدت داده است.

در ادامه جلسه دکتر رفیعی عضو مرکز تحقیقات بهداشت کار، به ارائه گزارشی از بازدید از شهرک صنعتی ساوه ارائه داد و ضمن توضیح موقعیت جغرافیایی منطقه، مهمترین آلودگی منطقه را آلودگی شیمیایی اعلام کرد.

به گزارش مهر،دکتر فرشاد پیشنهاد کرد کارگاه مشورتی یک روزه با میزبانی استانداری با هدف ارائه کلیه مطالعات انجام شده در زمینه وضعیت سلامت استان، تهدیدهای محیطی موثر بر سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک ، با حضور کلیه ذینفعان تشکیل شود تا ضمن تحلیل آمار و ارقام، نقشه راه کنترل آلاینده های محیطی و ارتقاء سلامت منطقه تدوین شده و متعاقبا پیشنهاد دریافت حمایت های مالی-سیاسی برای طراحی برنامه های مداخله ای ارائه شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل