نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه‌اندازی دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده

به گزارش سیناپرس، حسین بارانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده مجهز به پمپ‌های تک و دو نازله، منبع تغذیه ولتاژ بالا با توان‌های مختلف، جمع کننده‌های ویژه و سیستم تاب دهنده و برداشت نخ است.

وی ادامه داد: این دستگاه امکان تهیه و تولید ساختارهای مختلف نانولیفی همچون لایه‌های بی‌بافت تصادفی با درصد تخلخل کنترل شده، نانو الیاف موازی و جهت‌دار، هیبریدی، ساختارهای سه‌بعدی، حجیم و نخ را دارد.

رییس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند بیان کرد: انجام پروژه‌های مختلف در زمینه تولید نانوالیاف پلیمری، فلزی و سرامیکی و به کارگیری نانو ذرات، نانولوله‌ها و تولید نانوکامپوزیت‌های نانو لیفی مختلف به کمک این سامانه قابل انجام است.

بارانی اظهار کرد:  نانوالیاف به دلیل ساختار ویژه و سطح تماس بالایی که دارد بسته به نوع و جنس آن کاربردهای متنوع و بی‌بدیلی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: تولید منسوجات هوشمند، تجهیزات و ادوات ذخیره ساز و تولید انرژی مانند باتری‌های لیتیومی، سلول‌های خورشیدی، پیزوالکتریک‌ها، موارد مختلف پزشکی از قبیل مهندسی بافت، ترمیم زخم و دارو رسانی، فیلترهای گاز و مایع، کامپوزیت‌ها و حسگرهای مختلف، از جمله مواردی از کاربردهای متنوع این دسته از نانومواد است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل