جهاد دانشگاهى مولود مبارک انقلاب است

بنا بر نظر دست اندرکاران برگزاری این رویداد، انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه‌ پژوهش و فناوری و تجلیل از آنان و همچنین فرصت تعامل میان ذی‌نفعان این حوزه به شیوه‌های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار،مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو تلوزیونی، فضایی را در کشور ایجاد می کند تا ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری برای فعالین در این عرصه، بستر مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری، فراهم  کند.

بر اساس این گزارش، شهرت جهاددانشگاهی در امر پژوهش و تحقیقات و انجام فعالیت های کاربردی بر کسی پوشیده نیست.

وقتی در مراکز وابسته به جهاددانشگاهی برخی از نارسائی های طبیعی مانند ناباروری مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و درمان می شود، این بدان معناست که علت مشکلی که در جامعه وجود دارد و مردم مبتلا به آن هستند توسط این نهاد کشف و درمان می‌شود، این یک حرکت رو به جلو، پویاسازی علم و خدمت به مردم است.

پژوهش رشد و پیشرفت و حرکت رو به جلو است و فعالیت جهاددانشگاهی اینگونه است، یعنی با پژوهش به سمت جلو حرکت می‌کند و هرکجا که پژوهش و جست‌وجوگری در علم و دانش وجود داشته باشد، سکون و ایستایی معنا نداشته و ما شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود.

بر اساس اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در میان آحاد جامعه شناخته شده است، در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، پزشکی و اشتغال وارد شده و فعالیت‌های بسیاری را بر اساس نیاز دولت و نظام انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، از دیدگاه مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهى مولود مبارک انقلاب است.

بر اساس فرمایشات ایشان:«همينطور که در قرآن کريم در مقايسه‏ى دو مسجد ميفرمايد: «لمسجد اسّس على التّقوى‏ من اوّل يوم أحقّ ان تقوم فيه، فيه رجال يحبّون ان يتطهّروا»، جهاد دانشگاهى همينجور است؛ جزو معدود رويشهاى اصلى خود انقلاب است. اين معنايش اين نيست که جهاد از اول در هر برهه‏ى از زمان، هرجور بوده، هرجور فکر کرده، هرجور کار کرده، درست است؛ نه، ما آدمها گاهى درست فکر ميکنيم، گاهى غلط فکر ميکنيم، گاهى درست عمل ميکنيم، گاهى غلط عمل ميکنيم. ملاک قضاوت، اين تناوبها و پيچ و خمها نيست؛ ملاک قضاوت، هدفگيرى و جهتگيرى و استمرار در حفظ اين هدف است؛ ولو حالا گاهى انسان خطائى هم بکند، لغزشى هم بکند. من هويت جهاد را درنظر دارم که برکات زيادى هم بحمداللَّه داشته. حالا من يک جمله درباب جهاد ميگويم، بعد هم يک چند جمله‏اى درباب علم و تحقيق و آينده‏ى کار کشور در اين زمينه عرض خواهم کرد.»

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا