مرکز علم مغز در کشور ایجاد می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر محمدتقی جغتایی در هفتمین کنگره علوم اعصاب گفت: ایجاد ۴۰ مرکز و آزمایشگاه تحقیقاتی و تخصصی، برگزاری مسابقات دانش آموزی دانش مغز و شناخت، تشکیل انجمن های دانشجویی مغز و چاپ مقالات علمی محققان، اجرای چندین طرح تحقیقاتی در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی و گسترش رشته های آموزشی این حوزه در دانشگاه های مختلف کشور ، نشانه های ایجاد تحول مثبت و گام های اساسی برای ترویج و گسترش دانش علوم شناختی و علوم اعصاب است.

رئیس هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی یادآورشد: برای عمومی سازی دانش مغز، در آینده نزدیک مرکز علم مغز با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در تهران ایجاد و فعالیت آن آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کشورهای مختلف برای شناخت بیشتر حوزه های علوم اعصاب و علوم شناختی بویژه دانش مغز سرمایه گذاری های وسیع را با انجام طرح های گسترده پژوهشی در مراکز تخصصی آغاز کرده اند و کشورمان نیز همپای با دانش جهانی گام های مثبتی را در این حوزه ها برداشته داست.

جغتایی افزود: بواسطه فعالیت های چشمگیر و اقدامات وسیع، روند رشد دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی در داخل کشور مسیر رو به رشدی را طی می کند بطوری که در برخی از زمینه های علمی، تحقیقاتی  و تخصصی در مقایسه با کشورهای منطقه در جایگاه برتر و درمقام جهانی از مرتبه علمی بالایی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه درمان هدفمند بیماری ها با شناخت هرچه بیشتر علوم اعصاب امکانپذیر است، تصریح کرد: مغز همه سیستم های بدن انسان را کنترل می کند و شناخت هرچه بیشتر علوم اعصاب در درمان و شناسایی بیماری های موثر است.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم شناختی اضافه کرد: با استفاده از تکنولوژی تحریکات مغزی می توان بیماری هایی همچون پارکینسون و آلزایمر را کنترل کرد، یادآورشد: هدف از برگزاری این کنگره ایجاد پل ارتباطی مستحکم میان محققان علوم پایه و بالینتی است .

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان فعالیت ها و اقدامات ستاد توسعه علوم شناختی در امر توسعه و گسترش علوم شناختی و علوم اعصاب ، گفت: علوم اعصاب از مباحث اصلی در حوزه های علمی بوده و از جذاب ترین حوزه های برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و کاربردی  بحساب می آید.

جغتایی ایجاد زیر ساخت ها در حوزه های علوم اعصاب را یک نیاز اساسی برای گسترش هرچه بیشتر این دانش در سطح کشور یاد کرد و خواستار حمایت های گسترده مراکز و نهادها در امر ترویج و ارتقای دانش علوم اعصاب و علوم شناختی در کشور شد.

هفتمین کنگره علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا