نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امیدواریم مناظره‌ها مقدمه‌ای برای ارتقای فرهنگ گفت‌وگو باشد

دکتر سید سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن ابراز خرسندی از این مسابقات گفت‌: این مسابقات در  دانشگاه ما ایجاد نشاط کرده است و خوشحالیم که به عنوان عضو کوچکی از جهاد دانشگاهی میزبان شما بودیم.

وی همچنین با تبریک روز "دانشجو" ادامه‌ داد: امیدواریم که دانشجویان چراغی روشنگر و هدایت‌گر برای جامعه باشند.

هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: مناظره بحث مهمی است که کشور ما نیازمند آن است تا بتوانیم از طریق گفت‌وگو به یادگیری بپردازیم.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ همچنین عنوان کرد: مناظره در دین ما نیز جایگاه خاصی دارد و به عنوان ابزاری کارآمد در دفاع از دین مطرح می‌شود. ائمه ما نیز در دوران خود مناظره کنندگان متبحری بودند. مراجعه به روش و منش مناظره ائمه برترین شیوه الگو و آموزش محسوب می‌شود.

وی ادامه‌ داد: در مناظره علمی حق گویی ملاک برتری است که در این مسابقات شاهد این موضوع بودیم.

هاشمی گفت‌: ما باید در دانشگاه بستری را فراهم کنیم تا گفت‌وگو را در دانشگاه‌ها تقویت کرده و نسلی شجاع و نظریه پرداز را تربیت کنیم. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت‌ یکی از وظایف جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود که البته جهاد نیز به آن توجه بسزایی کرده است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان با ابراز خرسندی از شکل‌گیری این مناظرات، خاطر نشان کرد: به همت جهاد دانشگاهی مناظرات و بحث‌های آزاد دانشجویی مطرح می‌شود و ما امیدواریم این مناظره‌ها بتوانند به عنوان مقدمه‌ای برای ارتقای فرهنگ گفت‌وگو باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل