باید نهاد آموزشی مناظره گسترش داده شود

 علی متقیان امروز در افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران – نشان خواجه نصیرالدین طوسی – که در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی این مراسم، اظهار کرد: روزی که  بنای ایسنا در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گذاشته شد، نقطه آغازی بود در حرکت بزرگ این خبرگزاری. امروز بیستمین سالروز تاسیس ایسناست. در 19 سال قبل در سازمان دانشجویان تصمیم گرفته شد که دانشجویان برای آشنایی بیشتر با جامعه و مشکلات مردم وارد عرصه خبر شوند. این‌گونه بود که پایه تشکیل ایسنا گذاشته شد. وقتی که  گزارش  این حرکت دانشجویی  خدمت مقام معظم رهبری اراِئه شد، باابراز محبت معظم‌له و خبر اخبار خوب، مفید و امید بخش مخابره کنید. ان شاالله موفق باشید. خبرگزاری دانشجویان ایران فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز که مرجع خبر همه مطبوعات کشور تبدیل شده است.

مدیر عامل ایسنا اطمینان داد خبری که در ایسنا منتشر می‌شود، قابل اعتماد است؛ زیرا این اخبار صادقانه و با کوشش جوانان دانشجو منتشر می‌شود.  

وی ادامه داد با گذشت ۱۹ سال هنوز خبرنگاران ما جوان هستند و در ایسنا تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به مسابقه مناظره دانشجویی در ادامه اظهار کرد: طبق گزارش دبیر مسابقات؛ بیش از ۵۰۰ گروه در این مناظره شرکت کردند که حداقل تعداد این دانشجویان ۲۰۰۰ نفر است که از میان آنان افراد حاضر در این مناظره انتخاب شدند.

متقیان ادامه داد: اگر این دو هزار نفر با هم متحد باشند و تشکل برای مناظره تعریف کنند ایسنای دیگری متولد می‌شود.

مدیرعامل ایسنا با اشاره به نقش مناظره در تمدن اسلام گفت: در اوج تمدن اسلامی نیز مرحوم شیخ مفید مناظرات بزرگی را تشکیل  می‌داد و به عنوان رکن آموزشی شناخته می شد.  هرچند  امروز آموزش از این روش تجربه شده محروم شده است.

وی افزود: مناظره‌ای که  شما در آن شرکت کرده‌اید، نوعی آموزش ماندگار است و باید تلاش کنیم نهاد آموزشی مناظره گسترش داده شود.

متقیان در پایان تصریح کرد: ایسنا متعلق به شما دانشجویان است و ما همواره آماده هستیم که اخبار  فعالیت‌های علمی و اجتماعی و سیاسی دانشجویان را پوشش دهیم و منعکس‌کننده تلاش شما باشیم. مدیرعامل ایسنا در پایان  یادی  کرد از دو شهید بزرگوار ایسنا و برای آنان علو درجات طلب کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا