نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برخی نقد جامعه دانشگاهی را تهدید می‌دانند تا یک فرصت

به گزارش سیناپرس ، عبدالناصر نظریانی در گفت‌وگو با ایسنا، باتاکید براینکه راه درست حل مشکلات از دانشگاه می‌گذرد؛ اما دانشگاه پیشرو هم شاخصه هایی دارد گفت: تک صدایی در دانشگاه نتیجه نخواهد داد. باید سلایق فکری گوناگون مورد تایید نظام را در دانشگاه به رسمیت بشناسیم و ایمان داشته باشیم که دانشگاه محل تضارب آرا و نتیجه آن رشد است.

وی بابیان اینکه به نظر می رسد برخی نقد جامعه دانشگاهی را تهدید میدانند تا یک فرصت افزود:  متاسفانه شاید دلیل این کار، عدم شناخت صحیح از دانشگاه باشد، در صورتی که دانشگاه محل تمرینی است برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی. اگر شیوه توجه به مسائل و تعامل در امور، آموخته نشود، خلائی در جامعه ایجاد می شود که آنرا دچار مشکلات مضاعف خواهد کرد.

نظریانی گفت: مهمترین تفاوتی که بین دانشگاه ها و دانشجویان دیروز و امروز دیده می شود، گسترش باور نکردنی کمی آنهاست که قطعا تاثیر انکار ناپذیری برکیفیت دارد و به طور طبیعی یکی از نتایج این امر می تواند عدم توجه دانشجو به رسالت و مسئولیت خود در قبال مسائل جامعه باشد. 

قائم مقام دانشگاه ارومیه بااشاره به دغدغه های دانشجویان امروز افزود: دغدغه بیشتر دانشجویان در شرایط فعلی، مشکلات خودشان  از قبیل آینده شغلی، مسکن و ازدواج است و به نظر دغدغه کمی هم نیست. 

نظریانی بااشاره به اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، بی گمان ایده بسیار کارساز و پیشرفته ای بود که توسط مقام معظم رهبری پیشنهاد شد؛ اما عدم اطمینان دانشجویان و نگرانی آنها از عواقب اظهار نظرهای واقعی در موضوعات مختلف، این ایده را هم به حاشیه برد. 

قائم مقام دانشگاه ارومیه ادامه داد: باید همه باور داشته باشند که اختلاف نظر در مسائل مختلف وجود دارد و این مسئله خود موجب رشد است. ایجاد امکان بیان عقاید بدون ترس و نگرانی، خطر زیر زمینی شدن بسیاری از موضوعات را از بین می‌برد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل