نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خلق ثروت آب در گرو بهره‌مندي از ايده‌هاي فناورانه

 نادرقلي ابراهيمي دبير ستاد توسعه فناوريهاي آب، خاك و محيط زيست معاونت علمي در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره و نمايشگاه ملي فناوريهاي آب، خاك و محبط زيست معاونت علمي با بيان اينكه بررسي مشكلات شركت هاي دانش بنيان و استارت آپ ها در دستور كار است گفت: با استفاده از حضور شركت هاي دانش بنيان و بهره مندي از  تكنيك هاي نوپايه در حوزه آب و خشكسالي ميتوانيم به خلق ثروت و رفع مشكلات زيست محيطي در كشور دست يابيم.

ابراهيمي با اشاره به نقش ايده پردازان، استارت آپ ها و شركت هاي دانش بنيان در روند برگزاري اين دوره از نمايشگاه گفت: به طور حتم حضور ايده هاي نوين و نمايش رشد فكري، علمي و فناورانه در حوزه آب و خشكسالي، در روند برگزاري اين رويداد تاثير گذار بوده است.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات و شرايط موجود كشور بيان كرد: تجربه نشان داده است، كه شرايط تحريم ها همواره نقطه شروع موفقيت ميتواند باشد، اين بار نيز ميتوانيم با بهره مندي از ايده هاي نوين، خصوصا شركت هاي دانش بنيان و استارت آپ ها مشكلات حياتي و مهم كشور را مرتفع سازيم.

دبير ستاد توسعه فناوريهاي آب و خشكسالي گفت: از زمان شروع برنامه ريزي دومين جشنواره و نمايشگاه آب طي سه نوبت تمديد ارائه پيشنهادات فناورانه تعداد ٢٠١ ايده دريافت شد، كه قابل توجه است و به طور حتم اين ميزان گستردگي ايده هاي فناورانه نشان از بزرگي و اقتدار كشورمان در حوزه هاي علمي است.

وي با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب إسلامي ايران اظهار كرد: در عرصه تعاملات بين المللي با حضور مقتدرانه مديريت صحيح منابع، هم فكري، به تعبير خواهد رسيد.

ابراهيمي گفت: فرصت به وجود آماده منوط به برگزاري جشنواره نخواهد بود و ايده پردازان، و فعالان مراكز تحقيقاتي ميتوانند  ايده هاي خود را در حوزه آب و خشكسالي ارائه دهند.

وي در بخش ديگر از سخنانش خبر داد: ١٠٧ شركت دانش بنيان در حوزه آب، وجود دارند كه از اين ميزان پنجاه شركت به منظور حضور در جشنواره اعلام آمادگي كردند.

دبير ستاد توسعه فناوري آب و خشكسالي معاونت علمي از اختصاص غرفه به شركت هاي دانش بنيان خبر داد و گفت: در اين جشنواره به شركت هاي دانش بنيان به منظور ارائه فناوريهاي خود به بخش علمي و فناورانه فضائي اختصاص داده شده است.

ابراهيمي گفت: در ستاد توسعه فناوري آب و خشكسالي معاونت علمي عمده فعاليت ها حاكميتي است، تا بتوانيم با حضور دانشگاهيان و شركت هاي دانش بنيان زير چتر استارت آپ ها فعاليت ها حاكميتي را گسترش دهيم.

دومين جشنواره و نمايشگاه ملي فناوريهاي آب، خاك و محيط زيست در محل سازمان تحقيقات و آموزش كشاوري از ١٢ تا ١٤ آذر ماه برپا خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل