نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پدیده نجومی همنشینی ماه و سیاره ناهید رخ خواهد داد

به گزارش سیناپرس،مسعود عتیقی دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سیاره ناهید به "ملکه آسمان" مشهور است، گفت: این سیاره سومین و درخشان‌ترین جرم آسمانی پس از خورشید و ماه است.

وی بخشی از درخشان بودن این جرم آسمانی را به دلیل انعکاس نور خورشید از طریق ابرهای اسیدی در فضای اطراف سیاره ذکر کرد و یادآور شد: "آلبدو" یا نسبت بازتاب این سیاره بالاترین مرتبه را نسبت به دیگر سیارات سامانه خورشیدی دارد و ۷۶ درصد برآورد شده‏ است.

عتیقی با بیان اینکه "ناهید" در این شب‌ها در افق صبحگاهی قرار دارد و قبل از روشنی هوا و طلوع مهر تابان از افق شرق سر بر می‌آورد، ادامه داد: در ساعت ۲۲ و ۱۲ دقیقه روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه، سیاره ناهید در ٣.٦ درجه جنوب هلال ماه قرار خواهد گرفت.

دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطر نشان کرد: از آنجایی که این سیاره در افق صبحگاهی خودنمایی می‌کند، بهترین فرصت برای مشاهده همنشینی کمان ماه و ملکه آسمان بامدادی صبحگاه سه‌شنبه ۱۳ آذر خواهد بود.

به گفته وی رخداد نجومی همنشینی ماه و ناهید به غیر از آنکه یک منظر چشم نواز برای عموم مردم است، سوژه بسیار زیبایی برای عکاسان نجومی خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل