رژیمی خاص برای پیشگیری از سکته مغزی

مریم جیدبی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگارانگفت: تغذیه نامناسب و وضعیت بد غذایی یکی از عوامل مهم در سکته مغزی افراد به حساب می آید، همچنین کشورهایی که غذاهای نامناسب و پرچرب مصرف می‌کنند آمار سکته‌ی مغزی بیشتری دارند. 
 
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از سکته‌ی مغزی توصیه می‌شود تا حد ممکن گوشت قرمز، کره، خامه، چربی‌های حیوانی و غیره را مصرف نکنید و این رژیم غذایی خاص را برای جلوگیری از سکته‌ی مغزی رعایت کنید. 
 
وی اذعان داشت: افراد باید از چربی‌های غیر اشباع، ماهی‌ها، روغن ماهی و نانو غلات استفاده کنند.
 
وی راجع‌ به رابطه‌ی فشار خون و سکته مغزی گفت: اگر کسی مشکل فشار خون دارد توصیه اکید می‌شود در برنامه‌ی غذایی خود تجدید نظر کند زیرا فشار خون اگر مستقیم روی سکته مغزی دارد و از طرف دیگر چاقی و کمبود تحرک جسمانی از عواملی است که منجر به سکته مغزی می شود. 
 
وی در مورد تغذیه‌ای برای پیشگیری از سکته مغزی اذعان داشت: استفاده از گروه‌های اصلی مواد غذایی که پروتئین مناسب دارند،‌ میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب همچنین ورزش منظم و استفاده از آرامش روانی در زندگی روزمره به پیشگیری از سکته مغزی کمک می‌کند. 
 
وی گفت: اگر کسی مایل است در برنامه غذایی پیشگیری از سکته‌ گوشت را بگنجاند توصیه می‌شود گوشت سفید را به جای گوشت قرمز استفاده کند. 
 
وی در پایان اظهار داشت: اگر ایرانی‌ها سبک تغذیه خود را تغییر دهند و از رژیمی برای جلوگیری از سکته  استفاده کنند احتمال بروز سکته‌ی مغزی بسیار کاهش می یابد. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا