فضانوردی که عمرش را صرف امور خیریه کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، وی متولد ۱۹۵۶‏ در شهر دیکاچر از ایالت آلابامای آمریکا است، در سال ۱۹۷۳ از دبیرستان فارغ التحصیل شد. مدرک مهندسی شیمی خود را از دانشگاه استنفورد در ۱۹۷۷ و دکترای پزشکی را از دانشگاه کورنل ‏در ۱۹۸۱‏ دریافت کرد.پژوهش‌های علمی جمیسن باعث شد که ‏‏۲ دکترای افتخاری نیز به وی اهدا گردد. از ۱۹۸۱ تا دسامبر ۱۹۸۲ به عنوان پزشک در مرکز پزشکی دانشگاه جنوب کالیفرنیا و بیمارستان لس‌آنجلس فعالیت داشت. وی در ‏۵ ژوئن ۱۹۸۷‏ به عنوان متخصص مأموریت برای سفر با کیهان پیماهای شاتل انتخاب شد.

پرواز شماره ۴۷ شاتل فضایی‏ تنها ماموریت او در مدار زمین بود که نامش را به عناوین دویست و هشتاد و یکمین فضانورد جهان، صد و هفتاد ‏و ششمین فضانورد آمریکا، نخستین زن سیاهپوست ‏فضانورد و بیستمین زن فضانورد جهان به ثبت رساند. وی بعدا پروازی به فضا نداشت و پس از کناره گیری ‏ از ناسا به کارهای عام المنفعه پرداخت.

از ژانویه ۱۹۸۳ تا ژوئن ۱۹۸۵ در کشورهای ‏فقیر از جمله سیرالئون و لیبریا در زمینه ارائه مراقبت‌های پزشکی به مردم، سازماندهی دوره‌های آموزشی برای کارمندان محلی پزشکی و بازسازی زیرساخت‌های پزشکی، پژوهش بر روی واکسن هپاتیت ب و درمان بیماری هاری فعالیت داشت. در اکتبر ۱۹۸۵ به آمریکا بازگشت و برای یک شرکت پزشکی در کالیفرنیا به کار پرداخت.

جمیسن بنیانگذار موسسه‌ای برای توسعه پروژه‌های آموزشی همچنین ایجاد یک سامانه پزشکی از راه دور برای آفریقا است .او امروز در آمریکا به عنوان یک فعال مدنی در کارهای خیریه به نقاط مختلف سر می‌زند و در محافل متعدد سخنرانی می‌کند.

یکی از فعالیت‌های دائمی او شرکت در مجامع مربوط به جوانان است و با سخنرانی‌های مهیج، آنان را به کار و تلاش برای سازندگی فرا می‌خواند. او به جوانان نصیحت می‌کند: "در زندگی ابتدا هدف‌تان را انتخاب کنید و تشخیص بدهید که چه مهارت‌هایی را برای رسیدن به این هدف لازم دارید. سپس برای رسیدن به این مهارت‌ها و اهداف خود تلاش کنید، البته باید بدانید که فراز و فرود فراوانی را در راه خواهید داشت و لازم است که در میان این افت و خیزها زندگی کنید و بدانید که بالاخره بر آنها پیروز خواهید شد."

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا