نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زیست فناوری باید 10 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل دهد

 دکتر مصطفی قانعی افزود:زیست فناوری یکی از رشته های مهم در دنیا محسوب می شود و کشورهای توسعه یافته به این حوزه توجه ویژه ای دارند؛ اما در ایران از این رشته غفلت شده است که امیدواریم با پیگیری های ستاد توسعه زیست فناوری و اهدافی که برای ستاد تعیین شده است به جایگاه واقعی زیست فناوری در کشور دست یابیم.

وی ادامه داد:آموزش و تربیت نیروی زیست فناور از دوران دانش آموزی امکان پذیر است به همین دلیل قصد داریم مدارس را نیز به صورت جدی تری در این حوزه وارد کرده و این رشته را بین دانش آموزان ترویج کنیم.
قانعی تصریح کرد: ستاد توسعه زیست فناوری از نظر اجرایی در راستای سیاست ملی کوچک سازی بدنه دولت، با پرهیز از گسترش سازمان اداری تلاش دارد تا وظایف و مأموریت های خود را بر اساس بهره گیری از سرمایه انسانی و امکانات موجود در نهادهای ذیربط انجام دهد.
 به گزارش  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی،اضافه کرد: ورود و حمایت از حوزه های فراموش شده و معطل مانده در زنجیره علم تا ثروت در زیست فناوری و ترویج عمومی و فرهنگ سازی الگوهای نوین در زیست فناوری از راه کارهایی است که ستاد برای توسعه این رشته در نظر گرفته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل