چین در اکتشاف نفت از لیزر بهره می گیرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،شرکت «علوم هوا، فضا و صنعت» در چین در همین راستا موفق به ساخت تجهیزات لیزری شده است که برای مصارف فوق قابل استفاده خواهد بود.
این شرکت اعلام کرده است از تجهیزات لیزری برای اکتشاف نفتی در یک چاه با عمق 5 هزار متر در منطقه ای در شهر شانگهای در شرق چین بهره گرفته است.
بر اساس این گزارش، فناوری لیزر این امکان را به شرکت های حفاری می دهد که تجهیزات نفتی را در عمق چاه های نفتی تحت نظارت قرار داده و از مرتبط بودن آنها اطمینان حاصل کرده و همزمان انتقال دقیق داده ها را تضمین کنند.
این شرکت همچنین از فناوری لیزر برای اکتشاف نفتی در یک میدان نفتی در استان شاندونگ در شرق چین بهره گرفته است همچنین آزمایش ها روی این تجهیزات در استان 'جه جیانگ' در شرق و 'سین کیانگ' در شمال غرب چین شروع شده است.
'وو شیایوفونگ' از مسئولان این شرکت می گوید فارغ از روش های قدیمی و سنتی حفاری نفتی، با اتکا به فناوری لیزر می توان منابع نفت و گاز را در میادین مختلف انرژی در چین به آسانی جستجو و شناسایی کرد.
او با اشاره به اینکه از این فناوری می توان برای نظارت بر سیارات دیگر نیز استفاده کرد تصریح کرد این فناوری در اکتشافات فضایی و تصویربرداری از سیارات و آگاهی از ارتباطات بین آنها، قابلیت بالایی دارد.
چین در ابتدای سال 2018 میلادی با استفاده از یکی از ماهواره های ارتباطی پرتاب شده که به فناوری لیزر مجهز بود توانست داده های بی نظیری از فضا و کره زمین بدست آورد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا