حضور 15 کشور خارجی در رقابت علمی کنز

سعید سهراب­پور؛ رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز در نشست خبری آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز که امروز(۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷) در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد گفت: اولین دوره رقابت علمی کنز از فعالیت­های بنیاد مصطفی(ص)  است.

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز با اشاره از استقبال شرکت­کنندگان از رقابت علمی کنز افزود: با توجه به اینکه اولین دوره را برگزار کردیم استقبال از این رقابت­ خوب بوده است.

وی بیان کرد: حدود یک هزارو ۴۵ نفر از ۱۵ کشور ۵۹۱ اثر در پنج حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آب و محیط­زیست، انرژی و اقتصاد ارسال کردند.

سهراب پور کشورهای شرکت­کننده را اندونزی، مالزی، قزاقستان، عمان، پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، اردن و تونس بنگلادش، قزاقستان، مصر و اندونزی اعلام کرد و افزود:۱۵۲آثار در حوزه سلامت، ۱۳۶ آثار در حوزه فناوری اطلاعات، ۱۵۴ اثر در حوزه آب و محیط­زیست، ۹۵ اثر در حوزه انرژی و ۱۵۴ آثار در حوزه اقتصاد به دست ما رسیده است. از بین آثار ارسالی ۱۰ درصد عالی، ۶۰ درصد خوب بودند.

 

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز ادامه داد: شرکت­کنندگان به دلیل بین المللی بودن این رقابت یک ویدئو ۵ دقیقه ای با زبان انگلیسی یا زیرنویس انگلیسی ارسال کردند.

وی با بیان اینکه آثار باید کاربردی باشد افزود: داوران از استادان دانشگاه­های علوم پزشکی و غیر پزشکی آثار را داوری کردند.

سهراپ پور بیان کرد:۳۶ اثر از ۱۵ کشور خارجی ارسال شده است که نیمی از آن از کشور پاکستان بود.

وی با بیان اینکه اختتامیه این رقابت امروز در تالار مولوی دانشگاه امیر کبیر برگزار می­شود گفت: ۷۵۳ نفر دانشجو و ۲۹۲ استاد شرکت کردند و در هر حوزه یک اثر برگزیده خواهد شد و 3 اثر با ارائه برجسته نیز نشان کنز و به 4  نفر منتخب خارجی نیز لوح تقدیر اعطا می شود.

وی تاکید کرد: رقابت­ علمی کنز برای تشویق جوانان برای مشارکت در فعالیت های علمی است.

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز یاد آورد شد: یک ریال از فعالیت های بنیاد مصطفی(ص) از دولت دریافت نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا