نخستین دوره جایزه عکاشه 1397 برگزار شد

نخستین دوره جایزه عکاشه 1397 به نام اولین زلزله شناس ایرانی،به  دانشمندان و متخصصانی که برای مطالعه زلزله های ایران فعالیت های شاخص انجام داده اند ،همزمان با تقدیر از کوششهای نیم قرن استاد دکتر بهرام عکاشه در تدریس و پژوهش  در زمینه زلزله شناسی در ایران  در سال روز زلزله ازگله سرپل ذهاب در  پارک لاله با مشارکت شهرداری منطقه 6 برگزار شد.

دراین مراسم اجایزه عکاشه 97  در زمینه علوم زمین و زلزله شناسی ؛برای مطالعات با کیفیت بالا در زمینه بررسی  در رساله دکتری و همچنین مطالعه باستان لرزه شناسی زلزله های ایران و به ویژه بررسی زلزله ازگله سرپل ذهاب به دکتر مسعود مجرب اهدا شد.

جایزه عکاشه 97 در زمینه مهندسی زلزله سازه ،بررسی ساختمانهای آسیب دیده در زلزله های یک دهه اخیر و همچنین مطالعه تفصیلی و میدانی روی سازه های تخریب شده  و بررسی ساختمانه  در فرایند بازسازی در زلزله ازگله سرپل ذهاب به مهندس حمیدرضا فرشچی اهدا شد.

همچنین در زمینه بازسازی بعداز زلزله اولین جایزه عکاشه 97 به مهندس فرشته اصلانی برای تلاش های علمی و بررسی های میدانی گستردهو دقت عمل شایان توجه به ویژه روی معماری بازسازی پس از زلزله بم  تعلق گرفت.

در حوزه مدیریت بحران نیز اولین جایزه عکاشه 97 برای  مطالعات و ارزیابی های مدیریت پشتیبانی و تامین امکانات بعداز رخداد زمینه به حادثه دیدگان  و مدیریت عملیات به ویژه پس از زمین لرزه سرپل ذهاب به دکتر امین مقصودی اهدا شد.

 

بیانیه این انجمن به شرح زیر است:

با نام و یاد خداوند متعال ، و با هدف بزرگداشت نام و کوششهای علمی استاد دکتر بهرام عکاشه در مطالعه پژوهش و تدریس زلزله شناسی ؛ و به ویژه مطالعه زلزله های ایران، هیئت امنایی با حضور چند تن ازاعضای هیئت علمی و شخصیت های شناخته شده از موسسات فني ،پژوهشی و علمی کشور تشکیل شد، تا هر ساله با انتخاب چند نفر از پژوهشگران که بر روی زلزله های ایران پژوهشها و مطالعات ویژه ای انجام داده اند و ترجیحا از نسل جوان پژوهشگران باشند، جایزه ای به نام "جایزه عکاشه" به آنها اهدا شود. اولین دوره جایزه عکاشه همزمان با اولین سالروز زلزله 21-8-1396 ازگله سرپل ذهاب با بزرگای 7.3، به چهار نفر از متخصصان که در راه مطالعات زلزله کشور کوشش های شاخصی کرده اند اهدا گرديد.
اعضای هیئت امنای جایزه عکاشه امید دارند تا در سالهای آینده این جایزه را با امکانات گسترده تر و به صورت مداوم و سالانه با امکان فراخوان از قبل برگزار نماید، و انشاالله جایزه مذبور در همین روز سالگرد زلزله ازگله سرپل ذهاب در 21 آبان هر سال به پژوهشگران زلزله های ایران اهدا شود.
 
بااحترام دکتر علیرضا فلاحی،دکتر محمد شکرچی زاده ،مهندس عباس جزایری،فدکتر احمد صادقی ،دکتر محمد آریامنش ،دکتر سید رضا مهرنیا،دکتر عباس استاد تقی زاده،دکتر اکبر نصراللهی و دکتر مهدی زارع
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا