نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاسیس مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،در راستای تحقق اصل 50 قانون اساسی و ضرورت مشارکت مراکز علمی و پژوهشی برای ارتقای دانش فناوری و رعایت ملاحظات محیط زیستی، ایمنی، بهداشت و انرژی در جامعه، قرارداد مدیریت و راهبری مرکز ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ اس ای/ HSE) و نکسوس بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد. 
بر اساس این قرارداد که با حضور دکتر احمد معتمدی (ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر) به امضای یحیی آل اسحق رئیس هیأت مدیره و مجتبی نوریان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از یکسو و بهرام طاهری از سوی دیگر رسید، دکتر بهرام طاهری ریاست مرکز اچ اس ای و نکسوس بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر را عهده دار شدند و مقرر گردید بهره برداری از امکانات، توانایی و ظرفیت های مرکز اعم از منابع انسانی، فنی، بانک های اطلاعاتی، توان فکری، تجربی و پژوهشی، ارتباطات ملی و بین الملل و فضاهای تحقیقاتی به منظور پشتیبانی علمی برای کارگروه ملی اچ اس ای و کارگروه ملی نکسوس و ایجاد زمینه های جدید کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده از طریق روش ها و فناوری های نسل نو مرتبط با این زمینه‌ها و اجرای پروژه های مطالعاتی، تحقیقاتی و عملیاتی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
همگون سازی مفاهیم، مصادیق و روش های پرداختن به اچ اس ای، استانداردسازی و هماهنگ سازی سیستم های اچ اس ای در کلیه سطوح در کشور، امکان انتقال تجارب علمی و فنی دستگاه ها و نهادها در کشور، تسهیل مشارکت حداکثری دانشجویان صلاحیت‌دار و علاقه‌مند در انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و توسعه‌ای از جمله مأموریت های مرکز HSE و نکسوس بنیاد دانشگاه امیرکبیر است. نتایج حاصل از عملکرد این مرکز می تواند امکان تصمیم سازی برای بهبود وضعیت منابع، وضعیت تولید ناخالص ملی و بهبود کارآفرینی و کاهش خسارات را فراهم نماید.
بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 81 تأسیس و از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد. این بنیاد که عام المنفعه و غیرانتفاعی توسط افراد خیر تاسیس شده و به صورت هیات امنایی اداره می شود، این بنیاد ماموریت دارد حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت باشد و از طریق توسعه کمی و کیفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسیر ارتقای علمی کشور گام بردارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل