نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یک مدیر زن بر صندلی ریاست تسلا نشست

با رأی کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا، ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران، مدیرعامل و اصلی‌ترین سهامدار تسلا مجبور به ترک صندلی ریاست این شرکت شد. این حکم به دلیل توئیت‌های ماسک در مورد خصوصی‌سازی تسلا و گمراه کردن سهامدارن صادر شد.

علاوه بر محروم شدن از 3 سال حضور در سمت ریاست شرکت تسلا، ماسک به پرداخت جریمه 20 میلیون دلاری نیز محکوم شد؛ اما وی همچنان در سمت مدیرعامل این شرکت باقی خواهد ماند.

ماسک 47 ساله پس از 14 سال حضور به عنوان رئیس شرکت تسلا، جای خود را به رابین دنهولم (Robyn Denholm)، یکی از دو مدیر زن در هیئت مدیره این شرکت داد.

معرفی دنهولم به تمامی حدس و گمان‌ها پیرامون جایگزین شدن جیمز مرداک (James Murdoch)، مدیرعامل شرکت سینمای فاکس قرن ۲۱ و عضو هیئت مدیره تسلا از ژوئیه 2017 پایان داد.  

با رئیس جدید تسلا بیشتر آشنا شوید

دنهولم فعالیت حرفه‌ای خود را در Arthur Anderson در سیدنی (استرالیا) و شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن آغاز کرد و سال 2001 به آمریکا رفت.  

وی پیش از پیوستن به شرکت تسلا در سال 2014، سمت‌های مهمی در شرکت‌های فناوری سیلیکون ولی (Silicon Valley) از جمله Juniper Networks و Sun Microsystems برعهده داشت.  

دنهولم 55 ساله علاوه بر تصدی ریاست امور مالی تسلا، به عنوان رئیس بخش استراتژی Telstrs، بزرگترین شرکت مخابراتی استرالیا، فعالیت می‌کرد.

آینده تسلا با رئیس جدید

سود شرکت تسلا در 3 ماهه سوم سال 2018 بالغ بر 312 میلیون دلار اعلام شد که بیشتر از پیش بینی وال‌استریت بود. همچنین خودروی تسلا مدل 3 پنجمین خودروی پرفروش در آمریکا است.

ماسک درباره انتخاب رئیس جدید تسلا گفت: دنهولم دارای تجربه در هر دو بخش فنی و و صنایع خودروسازی است و طی 4 سال گذشته و حضور در هیئت مدیره تسلا، سهم قابل‌توجهی در افزایش سودآوری این شرکت داشته است.

دنهولم نیز تأکید کرد: من به شرکت تسلا و مأموریتی که به من واگذار شده است، ایمان دارم. مشتاقانه منتظر کمک به ماسک و تسلا برای دستیابی به سودآوری پایدار و رضایت سهامدارن در بلندمدت هستم.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منابع: guardian / CNN / npr

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل