تحولات دیجیتال و موارد مرتبط با آن، تجزیهوتحلیلی جامع از روند و اولویتهای تحول دیجیتال و چگونگی واکنش و مواجهشدن سازمانها با چالشهای مرتبط با تغییرات دیجیتال در آینده را فراهم میکند.
شرایط و تجربیات پیشین به ما نشان میدهد که مشکلات مرتبط با تغییرات دیجیتال، در بیشتر موارد شامل افرادی است که درگیر و تحت تأثیر فناوریهای دیجیتال هستند و کمتر درباره خود فناوریها مشاهده میشود.
شاید بزرگترین شگفتی عمومی در مورد تبدیل سیاستهای فعلی شرکتها به سیاستهای دیجیتالی این نیست که تغییرات در مقیاس بزرگ همواره امری دشوار محسوب میشود. شرط عقل حکم میکند که موارد و شرایطی که شناختهشده و بهخوبی امتحان خود را پس دادهاند، تغییر ندهیم. این حقیقت، نشان میدهد که ما باید به موضوع کلیدی تکرار و پایداری شرایط توجه کنیم.
شرایط و تجربیات پیشین به ما نشان میدهد که مشکلات مرتبط با تغییرات دیجیتال، در بیشتر موارد شامل افرادی است که درگیر و تحت تأثیر فناوریهای دیجیتال هستند و کمتر درباره خود فناوریها مشاهده میشود.
بااینحال، ما شاهد افزایش شمار چالشهای مرتبط با تغییرات فنّاورانه در میان شرکتها هستیم و این موضوع نیز باید بهعنوان یک حقیقت پذیرفته شود که هرچه این شرکتها بزرگتر، قدیمیتر و دارای سازماندهی وسیعتری هستند، چالشهای پیش روی آنها بیشتر و جدیتر است.
البته در این میان همه اخبار، ناامیدکننده نیستند و خبر خوب این است که در حال حاضر اکثر سازمانها طی چند سال گذشته در قالب و فضای تحولات دیجیتالی قرارگرفتهاند. این تغییر رویکرد ممکن است در همه بخشهای شرکتها دیده نشده و فقط در یک عملکرد خاص مانند بازاریابی یا زنجیره عرضه اعمالشده و یا ممکن است تغییرات هماهنگ رخداده، صرفاً در حوزه عملکردهایی از قبیل تجربیات مشتریان یا دیجیتالی کردن محصولات و خدمات باشد.
بههرروی هر تمرکز در این حوزه افزایش پیدا کند؛ الگوهای جدید و کاربردی بهطور فزایندهای در صنایع مختلف و مناطق مختلف جغرافیایی ظهور خواهد کرد.
تحولات دیجیتال؛ اولویت اصلی کسبوکار برتر در سال ۲۰۱۹
ما در آیندهای نزدیک و بهزودی به این الگوهای پیشبینیشده خواهیم رسید. در ابتدا اجازه دهید نگاهی اجمالی به انگیزههای موجود برای مشارکت در این فعالیتهای دشوار، پرهزینه و بهظاهر در هم گسیخته بی اندازیم: نخستین انگیزهای که تقریباً در مورد تمامی شرکتهای درگیر با تحولات دیجیتال دیده میشود این است که تقریباً بیشتر این سازمانها معتقدند که تا سال ۲۰۲۰ نیمی از درآمدشان از طریق شبکههای دیجیتال خواهد بود. علاوه بر این، انجمن اقتصاد جهانی برآورد میکند که ارزش اقتصادی کلی انتقال دیجیتال در کسبوکار و جامعه، با افزایش 100 تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵ روبهرو خواهد شد.
سایر اطلاعات مشابه برای پیدا کردن این موارد، بسیار آسان است. این موارد نشاندهنده گرایشهای اقتصادی کلان اقتصادی شرکتهایی هستند که مهمترین فرصتهای کسبوکار جدید خود را در دستیابی به حوزههای جدید تعریف میکنند. بهعبارتدیگر، بزرگترین فرصت رشدی که اکثر سازمانها میتوانند در حال حاضر به دست آورند، تصاحب فضای خالی موجود در بازارهای دیجیتال در حال گسترش است.
ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: techproresearch
No tags for this post.