نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران برگزار می گردد

بهرام ناصرنژاد رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر درباره این دوره از کنگره، گفت: با توجه به اینکه مهندسی شیمی کلید توسعه پایدار است و توسعه پایدار اولویت اصلی کشور، توجه اصلی این کنگره بر روی توسعه پایدار در صنایع ایران از جمله صنایع بالادستی نفت، پالایش و فرآوری نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، دارویی و غذایی است.

وی افزود: علاوه بر حوزه هایی که هم اکنون در زمینه مهندسی شیمی مطرح هستند، در این کنگره سعی بر این است که راهکارهای عملی و نوین در جهت بهینه سازی مصرف آب، بهینه سازی مصرف انرژی، بازیافت پساب های شهری و صنعتی، کاهش اثرات زیست محیطی صنایع، کاهش کربن منتشر شده به جو در صنایع ایران و سایر موضوعات حوزه توسعه پایدار، مورد توجه قرار گیرد.

ناصرنژاد با بیان اینکه صنعت برای اولین بار در این کنگره حضور خواهد داشت، گفت: در کنگره شیمی سعی داریم که رابطه علم شیمی با صنعت را مورد بررسی قرار دهیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه بدین واسطه در حوزه شیمی میسر شود.

وی ادامه داد: این کنگره توسط انجمن مهندسی شیمی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر افزود: این دوره از کنگره با هدف گردهم آوردن محققان دانشگاه و متخصصان صنعت و ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته­ های جدید و پیشرفت­ های فنی و شناسایی نیازهای روز صنعت از طریق ارائه مقالات، برگزاری سخنرانی های کلیدی، برگزاری کارگاه ­ها و نشست­ های تخصصی و برپایی نمایشگاه برگزار می شود.

در ادامه نوید مستوفی رئیس انجمن علمی مهندسی شیمی گفت: انجمن های علمی همواره حلقه ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند؛ از این رو در این کنگره حضور دارد تا بتوان با یافته های علمی در حوزه شیمی و مهندسی شیمی ارتباط بین صنایع مربوط به این حوزه برقرار شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل