نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تبریز، قطب توانمندسازی بهداشتی شمال غرب کشور شد

 دکتر جعفرصادق تبریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت های مدیران شبکه های بهداشت و درمان در زمینه ی مدیریت بهینه است.وی ادامه داد: طبق برنامه وزارتی، مرکز کشوری 'مدیریت سلامت' تبریز به عنوان مجری آموزش دوره های فلوشیپ توانمند سازی مدیران شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه های اردبیل، تبریز، زنجان و دانشکده مراغه انتخاب شده است.

تبریزی اظهار کرد: برنامه آموزشی توانمندسازی مدیران بهداشتی شمال غرب کشور در هفت پودمان و در طول شش ماه و در قالب 124 ساعت دوره آموزشی اجرا می شود.رییس مرکز کشوری مدیریت سلامت (NPMC) همچنین گفت: این مرکز براساس تفاهم نامه همکاری با سازمان جهانی بهداشت (WHO)، هفت برنامه تحقیقاتی و اجرایی این سازمان را عهده دار شده است.
وی افزود: کمک به برنامه های سازمان جهانی بهداشت در راستای ارایه خدمات و مدیریت سلامت از اهداف این تفاهم نامه همکاری است.
تبریزی ادامه داد: مرکز مدیریت سلامت همچنین با مرکز تحقیقات مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، قطب علمی و آموزشی مدیریت سلامت و مرکز بهداشت آذربایجان شرقی به صورت مشارکتی همکاری می کند.

وی اظهار کرد: مجموعه این ارتباطات موجب شده است مجموعه ای منسجم برای مدیریت سلامت در کشور ایجاد شود.رییس مرکز کشوری مدیریت سلامت (NPMC) اظهار کرد: این مرکز همچنین با مراکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی و تصادفات و آسیب ها، تعیین کننده های سلامت، زنان، تغذیه، قلب و عروق، بیماری های ریوی، کودکان، خون و سرطان های خون، مراکز آموزش پزشکی در اجرای طرح های تحقیقاتی ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی گفت: مرکز کشوری مدیریت سلامت علاوه بر این مراکز با گروه های روانپزشکی، کودکان، زنان و داخلی دانشگاه های علوم پزشکی برای دستیابی به اهداف مدیریت سلامت کشور در ارتباط است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل