ساخت بزرگترین هتل جهان در دنیای اسلام

سالانه میلیونها مسلمان برای انجام اعمال حج راهی عربستان و شهرهای مکه و مدینه می شوند. این روند موجب شده تا مکه پذیرای انبوهی از هتل ها و اقامتگاهها باشد و حالا قرار است بزرگترین هتل جهان در این شهر مقدس ساخته شود.

این هتل بزرگ توسط گروه معماری «دارالهندسه» ساخته می شود و از این حیث که عنوان «بزرگترین هتل جهان» را یدک می کشد افتخاری برای دنیای مسلمانان جهان به شمار می آید.سازندگان پروژه عنوان « Abraj Kudai» را برای این هتل برگزیده اند. قرار است با پایان کار ساخت این سازه عظیم، در سال ۲۰۱۷ رسما از آن رونمایی شود.

گرچه تاکنون اطلاعات فنی اندکی درباره بزرگترین هتل جهان منتشر شده اما از قراین پیداست که این سازه در قالب ۱۲ برج که در مجموع به ۴ سکوی ویژه فرود بالگرد مجهز است ساخته خواهد شد.

گفته می شود فضای کلی قابل استفاده این سازه عظیم ۱.۴ میلیون مترمربع است. این هتل ۵ ستاره شامل فضاهای قابل توجهی برای امور تجاری و خرده فروشی، مرکز خرید و ایستگاه اتوبوس است. همچنین مکانی یابی این هتل به گونه ای بوده که به شاهراههای اصلی مکه در ارتباط باشد.

بزرگترین هتل جهان دارای حدود ۱۰ هزار اتاق و ۷۰ رستوران است که در ۵ طبقه ساخته می شود. هزینه ای بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار برای ساخت این ابرسازه صرف خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا