ساخت خودروهای برقی دیسون در سنگاپور

جیمز دیسون (James Dyson)، مخترع، طراح صنعتی، میلیاردر و بنیانگذار شرکت  انگلیسی دیسون است. براساس تصمیم این شرکت، کارخانه تولید خودروهای برقی در کشور سنگاپور احداث شده و نخستین خودروهای برقی تولید شده در این کارخانه سال 2021 روانه بازار خواهند شد.

چند کشور برای احداث کارخانه تولید خودروهای برقی دیسون پیشنهاد شده بود. پیش از تصمیم‌گیری نهایی در مورد انتخاب محل احداث کارخانه، شرکت دیسون با کشورهای مورد نظر مذاکره کرده بود. در نهایت، سنگاپور برای احداث کارخانه انتخاب شد.

دلیل انتخاب سنگاپور، بازارهای به سرعت درحال رشد آسیا عنوان شده است. به گفته مسئولان شرکت دیسون، انتخاب این کشور برای احداث کارخانه یک تصمیم پیچیده و براساس زنجیره عرضه، دسترسی به بازار و دسترسی به متخصصان این حوزه بوده تا شرکت بتواند به هدف نهایی خود – رقابت با رقبای بزرگ آمریکایی در زمینه فناوری خودروهای برقی – برسد.

 

برنامه احداث کارخانه تولید خودروهای برقی دیسون در سنگاپور

سرمایه‌گذاری گسترده سنگاپور در زمینه فناوری‌های جدید در سطح جهانی و حضور استعدادهای قابل توجه در حوزه مهندسی، از دیگر دلایل شرکت دیسون برای انتخاب سنگاپور بوده است. 

دیسون درحال حاضر موتورهای برقی برای محصولات خود از جمله فن و جاروبرقی را در سنگاپور تولید می کند؛ در این کارخانه 1100 نفر مشغول کار هستند و با احداث کارخانه تولید خودروهای برقی در این کشور، تعداد افراد شاغل به دو برابر خواهد رسید. این شرکت دارای کارخانه‌هایی در مالزی و فیلیپین است و تقریبا هیچ محصولی در انگلیس تولید نمی شود.

بنیانگذار میلیاردر شرکت دیسون پیش از این عنوان کرده بود که برگزیت (Brexit) – خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا – می تواند باعث ایجاد مشاغل بیشتری در انگلیس شود.

حدود 400 نفر از 4800 کارمند انگلیسی شرکت دیسون در پروژه طراحی خودرو مشغول فعالیت هستند. هدف نهایی شرکت، افزایش تعداد کارمندان به 12 هزار نفر است.

شرکت دیسون درحال طراحی خودروی برقی در مرکز تحقیقات خود در ویلتشایر است. محقان شرکت به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه طراحی و ساخت خودروی برقی دست پیدا کرده‌اند و به همین دلیل آنها قصد دارند وارد فاز تولید و مونتاژ خودرو شوند.

کارخانه تولید خودروهای برقی دیسون تا سال 2020 تکمیل و نخستین محصول نیز سال 2021 وارد بازار خواهد شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: guardian

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا