صلح و رفاه از مسیر توسعه علم و فناوری

آیین رونمایی از رساله مشترک سازمان ملل متحد و بنیاد مصطفی (ص) با عنوان "جنوب جنوب در عمل؛ صلح و رفاه از مسیر توسعه علم و فناوری" صبح امروز (دوشنبه) با حضور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، مسوولان وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دست اندرکاران حوزه علم و فناوری در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در این مراسم مهندس مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سابقه تمدنی غنی در حوزه علم و فناوری را در اختیار دارد و همیشه دانشمندان را مورد احترام قرار داده گفت: توجه به علم در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
رییس پارک فناوری پردیس افزود: در همین راستا بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مسوولیت خود را توسعه علم و فناوری تلقی کرده و از شخصیت های برجسته علمی در سرتاسر جهان اسلام که اقدامات موثری در این حوزه انجام داده اند حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: آنچه که در بنیاد مصطفی(ص) برای ما مهم است به کارگیری علم در خدمت صلح و رفاه بشریت است و همبستگی دانشمندان برجسته جهان با یکدیگر در یک شبکه گسترده باید فراهم شود. به ویژه کشورهای جنوب به جنوب. باید بتوانند از تجربیات دانشمندان برجسته دیگر کشورها استفاده کنند.
صفاری نیا ادامه داد: در این بنیاد تنها دانشمندان برجسته را هدف قرار نداده ایم بلکه دانش آموزان نیز مورد پوشش های حمایتی. و برنامه های بنیاد قرار دارند.
وی عنوان کرد: برنامه های متعددی در کشورهای مالزی، پاکستان و… در جهت همکاری های. جنوب به جنوب در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، محیط‌زیست و فنی اجرا شده که می تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت های سازمان ملل متحد در این حوزه داشته باشد.
صفاری نیا تاکید کرد: بالغ بر هزار دانشمند و ده ها مرکز علمی در این بنیاد وجود دارد که می‌تواند در اختیار اهداف و ماموریت های کشورهای جنوب به جنوب سازمان ملل قرار گیرد.
وی ضمن تشکر از انتشار رساله مشترک سازمان ملل متحد و بنیاد مصطفی(ص) گفت: ترویج این همکاری ها را توسط سازمان ملل متحد موثر می دانیم.
رییس پارک فناوری پردیس ضمن تشکر از سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که در قالب این همکاری ها علم و فناوری در اختیار. مردم،  رفاه، امنیت و آسایش آنان قرار گیرد.

نقش منطقه جنوب به جنوب در اقتصاد جهانی به 50 درصد افزایش یافت

در ادامه مراسم آقای چدک نماینده ویژه سازمان ملل متحد ضمن تشکر از پارک فناوری پردیس گفت: همکاری سازمان ملل متحد با بنیاد مصطفی باعث شده در سال های اخیر نقش منطقه جنوب به جنوب در اقتصاد جهانی به 50 درصد افزایش یابد.  
وی اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که با همکاری جمهوری اسلامی تهیه این رساله مشترک ممکن شد و همچنین از کشور ایران به دلیل تاسیس و حمایت از بنیاد مصطفی و در ادامه حمایت از دانشمندان جهان اسلام تشکر کرده و امیدوارم بتوانیم با افراد و سازمان های بیشتری در این حوزه همکاری داشته باشیم.

 

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا