ازنتیجه گیری شتاب زده خودداری شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا؛ خبرگزاری نووستی روسیه روز گذشته از قول یک فرد ناشناس که به عنوان یک منبع آگاه در صنعت موشک و فضایی روسیه توصیف شده بود، نوشت: میله‌ای خم شده‌ای از طبقه اول موشک سایوز اف-گ در محل سقوط باقیمانده‌های سایوز یافت شده و شواهد نشان می‌دهد این مشکل در اثر آسیبی بوده که در محل مونتاژ موشک در بایکونور بوجود آمده است.

بنا به نقل قول نووستی از این منبع در صنایع موشکی و فضایی که خواسته نامش فاش نشود، یکی از کسانی که در سالن مونتاژ مامور اتصال بلوک‌های جانبی موشک سایوز به بخش اصلی بوده، یکی از دو پیچ نصب را خم و گریس زده تا در هنگام جداسازی در هوا پرواز کند.

این سخنان نشان دهنده خرابکاری عمدی در ماجرای پرتاب ناموفق سایوز ام.اس-10 در 11 اکتبر است. یادداشت دیمیتری راگوزین در فیسبوک گرچه این نظریه را رد نکرده اما از رسانه‌ها خواسته است که تا اعلام نتیجه از انتشار شایعات خودداری کنند.

بخش روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای روسکاسموس اعلام کرد گزارش نهایی در مورد حادثه سایوز در 30 اکتبر منتشر خواهد شد.

طبق آخرین خبرهای منتشر شده ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در سوم ماه دسامبر به سرنشینی آلگ کانوننکو از روسیه, دیوید سنت ژآک از سازمان فضایی کانادا و آنه مکلین فضانورد ناسا به فضا پرتاب خواهد شد. این نشان می‌دهد که کارشناسان فنی، دلیل حادثه پرتاب ناکام سایوز ام.اس-۱۰ را یافته‌اند, گرچه روسکاسموس اعلام نظر رسمی را به آخر ماه اکتبر موکول کرده است.