داروهای گیاهی مشترک تولید می کنند

به گزارش سیناپرس، اسدالله تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این همکاری مشترک بر اساس تفاهمنامه ای انجام می شود که مرداد ماه امسال به امضای استانداران دو منطقه رسیده و یکی از بندهای آن همکاری تحقیقاتی و علمی میان دانشگاههای دو استان بوده است.

وی گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه پروژه مشترک تولید گیاهان دارویی با دانشگاههای علوم پزشکی و کشاورزی ولگوگراد تعریف شده که بر اساس آن محققان دو طرف در گام اول کارهای تحقیقی را بر روی گیاهان استان های شمالی ایران و ولگوگراد انجام می دهند.
تیموری افزود: ابتدا محققان این دانشگاهها گیاهان دارویی مناطق خود را از نظر اثرات و خواص دارویی مورد ارزیابی قرار می دهند و پس از آن چگونگی تولید انبوه دارو از این نوع گیاهان بررسی و وارد فاز تولید می شود.
رئیس دانشگاه کشاورزی ساری با اعلام این که نتایج علمی و تحقیقاتی و روش های علمی مطالعه هم در این پروژه میان دو طرف مبادله می شود، گفت که این دانشگاه برای تامین نیروی محقق و پژوهشگر اجرای این پروژه علمی مشترک در سال تحصیلی جاری 10 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته گیاهان دارویی جذب کرده است .
وی افزود: علاوه بر این دانشجویان ، یک تیم از اساتید دانشگاه کشاورزی ساری نیز تحقیق درباره گیاهان دارویی استان های شمالی کشور را پیگیری می کنند .
تیموری ، مدت زمان انجام مطالعات تحقیقاتی تولید دارو از گیاهان را 2 ساله اعلام و پیش بینی کرد که در این مدت کار علمی و تحقیقاتی بر روی حدود 300 گونه گیاه در استان های شمالی انجام شود .
وی گفت: پس از انجام تحقیقات بر روی گیاهان و تولید دارو از آنها ، این محصولات برای عرضه به بازارهای مصرف روانه می شود که برای این منظور دانشگاه کشاورزی ساری از ظرفیت چندین شرکت و بخش خصوصی استفاده می کند .
در مازندران بیش از 2 هزار گونه گیاهان دارویی می روید که تاکنون 800 گونه شناسایی شده است.
دانشگاه کشاورزی ساری با بیش از چهار دهه فعالیت یکی از دانشگاههای تخصصی در زمینه کشاورزی در مازندران به شمار می رود.
این دانشگاه پیشتر با دانشگاه کشاورزی اسلواکی ، استاروپل روسیه ، اوستفالیا آلمان ، فالنتوی ایتالیا و یک دانشگاه اسپانیا همکاری مشترک داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا