نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز کنفرانس بزرگ تکنولوژی های گوگل

در این کنفرانس که یکی از مهمترین و معتبر ترین کنفرانس های حوزه نرم افزارهای کامپیوتری محسوب می شود ، جدید ترین تحولات و دستاوردهای سیستم آندروئید معرفی شده و همچنین دستاوردهای جدید محققان و پژوهشگران این شرکت در زمینه واقعیت مجازی نیز رونمائی خواهد شد .

از دیگر مواردی که در کنفرانس درباره آن به بحث و تبادل نظر پرداخته شده و دستاوردهای جدید این حوزه معرفی خواهند شد ، خودروهای هوشمند و تکنولوژی های پوشیدنی است . بر اساس اعلام معاون شرکت گوگل یعنی سوندار پیچای Sundar Pichai ، در این کنفرانس همچنین به موضوع خانه های هوشمند و مدیریت آن ها نیز به صورت جدی پرداخته خواهد شد .

کنفرانس سالانه  گوگل یا  گوگل آی – او ( I/O ) یک کنفرانس سالیانه است که در حوزه توسعه دهندگان نرم افزار متمرکز است و  توسط شرکت گوگل همه ساله در شهر سانفرانسیسکو  در کالیفرنیا برگزار می‌شود . این کنفرانس کاملا تخصصی بوده و  دارای زیر مجموعه ها ، کارگاه های علمی و  جلسات  متعدد فنی است.

گوگل آی –  او از سال 2008  آغاز به کار کرد و ( I/O )   مخفف عبارت input/output  به معنای ورودی و خروجی بوده و همچنین این دو حرف به مفهوم  "Innovation in the Open" نوآوری در فضای باز نیز اشاره دارد .

از مهمترین موارد مورد توجه در این کنفرانس ، سیستم های عامل اندروئید است . این سیستم عامل توسط بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند همراه و تبلت ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و از محبوبیت زیادی برخوردار است .

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرزکت  گوگل در سال 2011 میلادی  حدود 100 میلیون دستگاه آندرویدی فعال در جهان وجود داشته و در هر روز 400 هزار  دستگاه آندرویدی جدید فعال می‌شود که معادل 146 میلیون دستگاه جدید در هر سال است .  

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل