دقت چشم انسان با هدست واقعیت مجازی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، شرکت زیمنس ۳۱ میلیون دلار در استارت اپ Varjo سرمایه گذاری کرده تا هدست های واقعیت مجازی با دقتی نظیر چشم انسان برای صنایع سنگین بسازد.

 البته علاوه بر زیمنس شرکت Atomico نیز در این استارت اپ فنلاندی سرمایه گذاری کرده است. Varjo هم اکنون  با شرکت های بزرگی مانند ایرباس، آئودی، فولکس واگن و Saab همکاری می کند.

به هرحال استارت اپ مذکور ادعا می کند هدست های آن دقت زیادی دارند. به طور دقیق دقت هدست در هر چشم ۵۰ مگاپیکسل است که ۲۰ برابر بیشتر از دقت نمونه های موجود در بازار است.

Varjoتصمیم دارد کارمندان خود را از ۸۰ نفر به ۲۰۰ نفر برساند و نخستین نسخه از هدست مذکور را سال آتی ارائه کند.  شرکت های بزرگ صنعتی می توانند با کمک فناوری واقعیت مجازی با چنین دقتی، میلیون ها دلار در طراحی محصولات جدید صرفه جویی کنند.

استارت اپ Varjoدر هر هدست از ۲پنل برای هر چشم استفاده می کند. این درحالی است که بیشتر هدست های واقعیت مجازی فقط یک پنل برای هر چشم استفاده می کنند.

مهندسان سابق نوکیا و مایکروسافت این استارت اپ را راه اندازی کرده اند و بسیاری از آنها درتوسعه هدست هولو لنز شرکت داشته اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا