تدوین و توسعه دانش مرتبط با پیوند اعضاء

دبیر دانشگاههای کلان منطقه 5 وزارت بهداشت به سه ماموریت اخیر محول شده به دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: تدوین و توسعه دانش مرتبط با پیوند اعضاء، توسعه آموزش مدیران ستادی آموزش و تدوین برنامه اقتصاد سلامت سه ماموریت اخیر دانشگاه از سوی وزارت بهداشت در سطح ملی و بین الملل تعیین شده است.
به گزارش سیناپرس ،دکتر میرزاخلیل بهمنی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه دو گروه ماموریت به دانشگاه های کلان منطقه 5 به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شده است افزود: 6 ماموریت ویژه شامل توسعه دانش بیوتکنولوژی و طب بازساختی، توسعه دانش طب سنتی، توسعه برنامه پزشک خانواده، توسعه دانش زیست دریایی، توسعه دانش مرتبط با ایمنی محیط زیست، توسعه دانش بین رشته ای مرتبط با علوم انسانی و علوم پزشکی به منطقه 5 آمایشی واگذار شده است.
وی بازنگری و تدوین برنامه های آموزشی (کوریکولومها) را از مهمترین ماموریتهای مشترک در سطح منطقه ای و ملی دانست و گفت: استقرار و فعال سازی دبیرخانه منطقه آمایشی با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در منطقه، ایجاد گفتمان تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح منطقه، تدوین ترجمان بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح منطقه، همکاری در گسترش محیطی آموزش عالی سلامت در منطقه، راه اندازی شبکه تبادلات علمی و برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاههای معتبر جهان بر مبنای نقشه آمایش بین الملل آموزشی پزشکی با همکاری دانشگاههای منطقه آمایشی، راه اندازی مرکز سنجش منطقه ای آموزش پزشکی براساس ضوابط و استانداردهای ابلاغی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی و راه اندازی مرکز آموزشهای مجازی علوم پزشکی در منطقه آمایشی از دیگر ماموریت های مشترک کلان منطقه 5 آمایشی است.
دکتر بهمنی به سه ماموریت اخیر محول شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: تدوین و توسعه دانش مرتبط با پیوند اعضاء، توسعه آموزش مدیران ستادی آموزش و تدوین برنامه اقتصاد سلامت سه ماموریت اخیر دانشگاه در سطح ملی و بین الملل است.
دبیر دانشگاههای کلان منطقه 5 وزارت بهداشت یادآور شد: هرکدام از ماموریت ها کارگروه ویژهای متشکل از اعضاء هیات علمی مرتبط، آگاه و داوطلب تشکیل و به صورت منظم جلسات برگزار و مصوبات آن جهت اجرایی شدن در اختیار دبیرخانه قرار می گیرد.
وی در پایان در خصوص تدوین و بازنگری و توسعه سرفصل های آموزشی گفت: دانشگاهها در زمینه محتویات دروس و سرفصل های دانشگاهها تا 20 درصد میتوانند تغییرات را انجام دهند اما تغییرات بیش از آن مستلزم تصویب شورای گسترش است.
No tags for this post.