پیش بینی افزایش و رشد سرطان در دهه آینده

پژوهشگران هندی اعلام کردند : بر اساس گزارش های رسیده از برنامه ثبت ملی سرطان (National Cancer Registry Program) و شورای تحقیقات پزشکی هند (India Council of Medical Research) ، سرطان به بزرگترین علت مرگ و میر مردم در این کشور تبدیل شده و تقریبا 1300 نفر به صورت روزانه و پانصد هزار نفر در هر   سال به این علت جان خود را از دست می دهند . به نظر می رسد که   مساله افزایش ابتلایان به سرطان ها تنها مختص کشور هند نبوده و سراسر جهان را در بر می گیرد .

دکتر دی. اکولکار (D Akolkar) مدیر موسسه تحقیقات و نوآوری ژنتیک (Research and Innovation Genetics) به توضیح و تفسیر این مساله پرداخت .

او در این رابطه می گوید : " بسیاری از مردم سالانه با تشخیص وجود تومورهای کشنده و ابتلای به بیماری سرطان روبرو می شوند . در آمار ها آمده که کودکان و بزرگسالان زیر سن 40 سالگی به یکی از از سرطان ها مبتلا شده و روش های درمانی فعلی هنوز قادر مداوای بسیاری از سرطان ها نبوده و در  19.8 درصد مواقع عمر باقی مانده این افراد  پنج سال خواهد بود . در این میان و بر اساس آمارهای بین المللی ،  تومورهای مغزی 85 درصد تا 90 درصد تومورهای سیستم عصبی مرکزی اولیه را در بر می گیرد . بروز این مساله در سراسر جهان نزدیک به سه میلیون مورد بوده که ده درصد آن به کشور هند تعلق دارد .

لازم به ذکر است که تعداد موارد ابتلا به سرطان در سراسر جهان رو به افزایش بوده و پیش بینی می شود که آمار آن برای هر سال با رشد یک میلیون مورد رو به رو شود  . کارشناسان و محققان هشدار داده اند که این رقم در دهه آینده و تا سال 2025 افزایشی 5 برابر را خواهد داشت .

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به سرطان در سال 2015 ، 700 هزار نفر تخمین زده شده است . با توجه به شیوع بالای این بیماری ، این مساله به یکی از نگرانی های بزرگ تبدیل شده چرا که به نظر می رسد زیر ساخت های بهداشت و درمان بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند نسبت به پیشگیری ، مقابله و درمان سرطان ، تشخیص زودهنگام  و درمان و مراقبت های بهداشتی جانبی ضعیف عمل کرده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا