نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شش راهکار برای کنترل کودکان در استفاده از موبایل

هر ساله بر تعداد والدینی که کودکان خود را با تلفن همراه به مدرسه می فرستند، افزوده می شود. برای نمونه می توان گفت در سال 2013 میلادی 19 درصد از دانش آموزان با تلفن همراه به مدرسه می رفتند و این رقم در سال 2017 میلادی به 45 درصد افزایش پیدا کرد. این افزایش برای رده های اول، دوم و سوم دوره ابتدایی یکسان بوده است. دانش آموزان دو رده چهارم و پنجم در سال 2017 میلادی با 70 درصد افزایش، با تلفن همراه به مدرسه رفتند. 

بررسی پژوهشگران مشخص کرده است، همراه داشتن موبایل توسط کودکان باعث می شود تا بیشتر قربانی زورگویان و دزدان شوند. محققان در این تحقیقات حدود 4 هزار و 500 کودک مقطع ابتدایی را در ایالات متحده آمریکا مورد نظارت قرار دادند که این کودکان با داشتن تلفن همراه، با چه مشکلات و تهدیدهایی درگیر بوده اند و قربانیان کودک آزاری و دزدان چه مقدار با به همراه داشتن تلفن همراه به آنها تعرض می کنند.

بیشترین ترسی که والدین را وادار می کند تا کودکان خود را با تلفن همراه به مدرسه بفرستند، خطرات دزدان کودکان، بیماران جنسی و زورگیران است. آنها این وسیله را به عنوان بالا بردن میزان ایمنی و سلامت کودکان به کار می گیرند. برخی از مدارس دولتی سیاست هایی اتخاد می کنند که این ارتباط شخصی که با تلفن همراه صورت می گیرد، بین دانش آموزان و معلمان را محدود کند.

بررسی پژوهشگران مشخص کرده است، همراه داشتن موبایل توسط کودکان باعث می شود تا بیشتر قربانی زورگویان و دزدان شوند. محققان در این تحقیقات حدود 4 هزار و 500 کودک مقطع ابتدایی را در ایالات متحده آمریکا مورد نظارت قرار دادند که این کودکان با داشتن تلفن همراه، با چه مشکلات و تهدیدهایی درگیر بوده اند و قربانیان کودک آزاری و دزدان چه مقدار با به همراه داشتن تلفن همراه به آنها تعرض می کنند.

در این تحقیقات نشان داده شده است که بیش از نیمی از کودکان سوم ابتدایی، تلفن همراه با خود داشتند و 35 درصد از آنها مورد آزار و اذیت زورگویان قرار گرفتند. برای مقاطع چهارم و پنجم نیز نتایج مشابه اما کمی ضعیف تر بوده است.

با این حال می توان اقداماتی را انجام داد تا احتمال درگیر شدن کودک با زورگویان کاهش پیدا کند. در اینجا به برخی از این اقدامات اشاره می شود:

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: phys

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل