کشف 72سیگنال مرموز از فضا

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، یک سیستم هوش مصنوعی نوین برای رصد چند سیگنال مرموز از اعماق فضا استفاده شده است.

طبق اعلام محققان برنامه Breakthrough Listen، این سیستم ۷۲ سیگنال رادیویی سریع را رصد کرده که قبلا کشف نشده بودند. این سیگنال ها از کهکشان های دور منتشر می شوند. برنامه Breakthrough Listen برای جستجو نشانه های حیات در نقاط دیگر جهان ارائه شده است.

تا مدت ها تصور می شد FRB ها یکی از مرموزترین پدیده های جهان باشند. آنها در حقیقت امواج رادیویی بسیار قدرتمند و قابل رصد در زمین هستند.دانشمندان نمی دانند چه عاملی این سیگنال ها را به وجود آورده است. همچنین رصد آنها نیز کار بسیار مشکلی است و فقط تعداد بسیاراندکی از آنها ردیابی شده اند.

به هرحال دانشمندان به وسیله سیستم هوش مصنوعی توانسته اند ۷۲ سیگنال را رصد کنند که از یک نقطه منتشر شده اند. سیستم مذکور اطلاعات موجود را اسکن و سیگنال هایی را رصد کرد که قبلا مشاهده نشده بودند.

سیستم هوش مصنوعی بیش از ۴۰۰ ترابایت اطلاعاتی را بررسی کرده که قبلا جمع آوری شده بودند. ویژگی های سیگنال ها به این سیستم آموزش داده شد و در مرحله بعد آنها اطلاعات را رصد کردند و با سرعتی بیشتر از انسان توانستند سیگنال ها را ردیابی کنند. این سیگنال ها فقط از یک منبع ارسال می شوند. البته این منبع قبلا نیز سیگنال هایی ارسال کرده است. به این ترتیب دانشمندان این نقطه را رصد می کنند تا دانش بیشتری از سیگنال ها به دست بیاورند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا