پیشرفته ترین ردیاب دود جهان ساخته شد

 در بسیاری از خانه های هوشمند استفاده از ردیاب دود اقدامی رایج است تا بدین ترتیب ایمنی محل زندگی به سطح بالاتری ارتقا پیدا کند. اکنون ردیاب دود جدیدی به نام Halo WX ساخته و روانه بازار شده است که نه تنها انتشار دود در محیط و بلکه وقوع فجایع طبیعی را نیز هشدار می دهد.

در حال حاضر با استفاده از سیستمهای همراه هوشمندی نظیر تلفنهای همراه و اینترنت، اطلاع رسانی درخصوص وقوع فجایع طبیعی مانند سیل و تندباد صورت می گیرد که این نکته نقش قابل توجهی در کاهش شمار مرگ و میر افراد دارد اما زمانی که به هر دلیل شبکه پوشش دهی این سیستمها قطع شود چه باید کرد؟ این چالش محققان را بر آن داشته تا Halo WX را با هدف اعلام هشدار در چنین مواقعی طراحی کنند.

با استفاده از این فناوری جدید، شخصی که در منزل خود قرار داشته و حتی از اینترنت و تلوزیون نیز استفاده نمی کند این شانس حیات بخش را خواهد داشت تا از فجایع طبیعی مرگباری نظیر سیل و تندباد در امان باشد.

درصورتیکه اتصال این دستگاه ردیاب با شبکه برق به هر دلیل قطع شود، باتری آن تا ۷ روز ذخیره انرژی کافی خواهد داشت. بدین ترتیب افرادی که در معرض خطر فجایع طبیعی قرار دارند با دریافت هشدارهای لازم از طریق این دستگاه، زمان کافی برای تخلیه منطقه و پناه گرفتن در نقاط امن خواهند داشت.

به گزارش مهر،این دستگاه به گونه ای ساخته شده که قابلیت اتصال با تلفن همراه هوشمند را از طریق یک اپلیکیشن مخصوص دارد تا درصورت انتشار دود یا گازهای سمی، پیام هشدار سریعی به صاحب آن ارسال کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا