طرح توجیهی رشد صنعت تخمیر تدوین می شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سید عباس شجاع الساداتی گفت: برنامه افق 1404 تدوین شده و در آن تمامی اهداف برای دسترسی ایران به رشد مناسب در صنعت تخمیری تعیین شده است.

وی افزود: یکی از برنامه های در نظر گرفته شده در این برنامه، تشویق و ترغیب شرکت های دانش بنیان به سرمایه گذاری در صنعت تخمیری و بازگرداندن شرکت ها و کارخانجات تعطیل شده این حوزه است.

شجاع الساداتی، با اشاره به اینکه صنعت تخمیر یکی از صنایع مورد نیاز برای کشور است، توجه به این صنعت را در جهان بسیارخواند و افزود: متاسفانه صنعت تخمیر در ایران رشد قابل توجهی نداشته، به همین دلیل باید با برنامه ریزی های درست و منطقی به جایگاه واقعی ایران در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی اظهارکرد: با برنامه ریزی ها و پژوهش های انجام شده بنا داریم تا هم وضعیت فعلی کشور در حوزه صنعت تخمیری را مشخص کنیم و هم به چگونگی ارتقا سهم ایران از این صنعت برسیم.

دبیرکارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی بیان کرد: رشد این صنعت نسبت به دیگر صنایع کمی مشکل تر است، زیرا صنایع با تکنولوژی بالا با دشواری بیشتری رشد می کنند، به همین علت قصد داریم با مطالعه دقیق بر صنایع دیگری که در کشور شکل گرفته است، علل شکست یا پیشرفت آن ها را بررسی کرده و از این تجربیات در راستای بهبود شرایط این صنعت بهره ببریم.

وی یادآورشد: در زمینه رشد صنایع تخمیری اگر بخواهیم اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی را برآورده کنیم، باید سهم ایران در این صنعت را در افق 1404 به 9 میلیارد دلار برسانیم که این موضوع با رشد 9 درصدی صنعت تخمیر امکان پذیر می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا