چاقی شهروندان از فضا قابل تشخیص است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، محققان برای این منظور حدود 150 هزار تصویر ماهواره ای با وضوح بالا را که توسط خدمات Google Maps تهیه شده بود در اختیار یک شبکه عصبی پیچشی قرار دادند. این اطلاعات در برگیرنده اطلاعات سرشماری شهروندان 6 شهر آمریکا بود.

شبکه های عصبی پیچشی از آموزش عمیق برای کسب توانایی تجزیه و تحلیل الگوهای موجود در بانک های اطلاعاتی بهره می برند. شبکه عصبی مورد استفاده محققان نیز با استفاده از حدود 1.2 میلیون تصویر، آموزش دیده بود تا بتواند ویژگی های فیزیکی شهرها از جمله جاده ها، ساختمان ها، درختان، آب و خشکی را شناسایی کند.
همچنین محققان اطلاعات مربوط به شیوع چاقی در 500 شهر را که به شکل یک مدل ارتباط بین چاقی و مکان های مختلف را نشان می داد، در اختیار شبکه عصبی قرار دادند.
در نتیجه این تحقیقات مشخص شد ویژگی های محیط زیست شهروندان تقریبا در دو سوم موارد (یعنی 64.8 درصد) شیوع چاقی میان شهروندان را توجیه می کند.
با وجود این که معمولا تحلیل هایی که با استفاده از ابزارهای نظارتی از بالا انجام می شوند، چندان دقیق نیستند، محققان معتقدند این سیستم هوشمند ابزار ساده و قابل قبولی برای مطالعه ریسک چاقی میان شهروندان است.
علمی (6)**9259**