راه اندازی شبکه ای از ربات ها

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، ال جی در سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای برای تولید ربات های مختلف به عمل آورده و درصدد ارتقای هوش مصنوعی آنها به منظور افزایش نقش آفرینی این رباتهاست.

یکی از ربات های تولیدی ال جی که با استقبال مواجه شده رباتی به نام سوئیت بات است که در قالب دو بازوی قدرتمند به پای کاربر متصل می شود و توانایی و قدرت وی را افزایش می دهد.ال جی قصد دارد توانایی های ربات یادشده را افزایش دهد و در آینده ربات یادشده را به نوعی ربات پلیس برای انجام وظایف امنیتی و گشت زنی نیز مبدل کند.

سوئیت بات به افراد کمک می کند تا بتوانند بسته های سنگین تری را بلند کنند و وظایفی را انجام دهند که افراد عادی به تنهایی قادر به انجام آنها نیستند.

 

تولید این ربات ها با همکاری شرکتی به نام SG ROBOTICS انجام شده که ال جی از سال گذشته در آن سرمایه گذاری کرده است. دو شرکت هدف اصلی از این همکاری را غلبه بر محدودیت های بدن انسان اعلام کرده اند.

 

هوش مصنوعی این ربات امکان آموزش و درک بیشتر را به آن می دهد و از جمله می توان از ربات یادشده برای تحلیل داده های بیومتریک و ارتقای کارآیی هر فرد بر مبنای شرایط فیزیکی او استفاده کرد. ربات یادشده می تواند راه رفتن افراد مسن یا معلول را هم تسهیل کند.

تحلیل گران می گویند ال جی با استفاده از این ربات و ربات های مشابهی که به طور مستقل عمل می کنند، در آینده شبکه ای از ربات های هوشند ایجاد می کند که بخش زیادی از فرایندهای کاری را در مشاغل مختلف و در منازل بر عهده می گیرند. ربات های یادشده که یکی از آنها ServeBot نام دارد، می توانند وظایفی همچون تمیزکاری، هدایت و راهنمایی افراد در فرودگاه ها و بیمارستان ها و غیره،آوردن نوشیدنی و غذا و غیره را بر عهده بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا