نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زندگی در کپسول های فردا

 طراحی کپسول سازگار با محیط زیست Ecocapsule ، نتیجه در نظر گرفتن معیار های خاص تیم مهندسان معمار است که با استفاده از مهارت و تصورات خود می خواهند سرمایه گذاران و مصرف کنندگان را با تعریف های جدید منازل مسکونی آشنا کنند.

مطمئنا معماری سبز به عنوان راه حل های زندگی درآینده نزدیک به شمار می آید. کپسول سازگار با محیط زیست توسط شرکت معماری زیبا از کشور اسلوواکی طراحی شده است. آن ها به دنبال طراحی سازه ای با مصرف انرژی بهینه بودند.

آدم ویلیامز Adam Williams، در مورد سازه این طرح این گونه می گوید: استفاده از فن آوری های دوستدار محیط زیست در این خانه کوچک بسیار شگفت انگیز است. مساحت 2.6 متر مربعی سقف سازه به صفحه های خورشیدی مجهز است و به کمک سیستم باتری های یکپارچه، انرژی لازم ذخیره می شود. توربین بادی 750 واتی نیز در تامین انرژی سازه نقش موثری دارد و همچنین به کمک سیستم تصفیه، آب ذخیره شده باران به آب آشامیدنی تبدیل می شود.

فضای داخلی خانه تمام امکانات یک خانه مانند تخت خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و میز کار البته به صورت بسیار کوچک را داراست و به گفته طراحان فضا برای استفاده دو نفر کافی است.

خانه کپسولی، خانه ای قابل حمل است و علاوه بر زندگی بسیار متناسب با شرایط مختلف سکونت مانند ایستگاه های تحقیقاتی، اتاقک های توریستی و اقامت های اضطراری است. به گفته مهندسان با بهره گیری از دو سیستم سلول های خورشیدی و توربین بادی، خانه ظرفیت تامین انرژی را در اکثر نقاط جهان را دارد و با بهره گیری سیستم قدرتمند ذخیره انرژی حتی در هنگام کاهش نور خورشید و باد، انرژی مورد نیاز در دسترس خواهد بود.

مهندسان شگل هندسی کروی را برای جمع آوری آب باران و شبنم انتخاب کردند و با استفاده از فیلتر های تصفیه، آب را به آب آشامیدنی تبدیل می کند. هنوز قیمتی از طرف شرکت سازنده اعلام نشده است ولی قرار است نمونه های اولیه طرح در نیمه اول سال 2016 وارد بازار فروش شود. تیم مهندسی اولین رونمایی طرح را در جشنواره ای که در خرداد ماه در اروپا با عنوان " کنفرانس بزرگ اروپا برای ایده های فردا" برگزار می شود، اعلام کردند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل