ارتباط خواب نوجوانان و ساعت شروع مدرسه

در این پژوهش ها نشان داده می شود که شروع به کار زودهنگام مدارس ، به ویژه در ساعات پیش از هشت صبح ، سبب افزایش اختلال خواب و کم خوابی در نوجوانان می شود . پژوهشگران همچنین دریافتند که تاثیر  ساعت شروع مدرسه و آغاز به کار کلاس ها در میزان خواب نوجوانان پسر بیشتر از دختران بوده و این موضوع در کلان شهرها بیشتر مشاهده می شود . در تحقیقات فوق مشخص شد که اگرچه عموما دانش آموزانی که ساعات مدرسه آن ها دیر تر شروع می شود ، نسبت به سایر  دانش آموزان دیرتر به رختخواب می روند ولی میانگین خواب روزانه این گروه ، بیشتر از دانش آموزانی است که کلاس هایشان صبح زود شروع می شود .

در همین زمینه آکادمی پزشکی کودکان آمریکا American Academy of Pediatrics اعلام کرد : " نتایج تجربی به دست آمده از این پژوهش ، توصیه می کند که بهتر است ساعات آغاز به کار مدارس کمی دیرتر باشند . "

 لازم به ذکر است که پژوهشگران در این مورد هشدار دادند که ارتباط بین ساعات خواب و زمان شروع مدرسه در همه کودکان و همه موارد ، یکسان نیست . البته باید در نظر داشت که تصمیم گیری برای تغییر ساعت شروع مدارس تنها متکی به یک عامل نبوده و موارد گوناگونی از جمله مسائل حمل و نقل و ترافیک ، ورزش و فعالیت های جسمی ، برنامه های اجتماعی ، اشتغال و برنامه های دانش آموزان در ساعات پس از  مدرسه را نیز باید مد نظر قرار داد .

پژوهشگران این پروژه ، ضمن بیان مطالب فوق تاکید کردند که موضوع ساعات خواب نوجوانان ، تاثیر فراوانی در سلامت جامعه خواهد داشت .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله American Journal of Public Health منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا