نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احتمال بیشتر اعتیاد به سیگار در فرزندان افراد سیگاری

مطالعات پیشین دانشمندان نشان دهنده تاثیرات مخرب دود سیگار برای افراد غیر سیگاری  بود که در معرض آن قرار داشتند .  به تازگی  پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که احتمال اعتیاد به سیگار در افرادی که در زمان کودکی به طور دائم شاهد استعمال دخانیات توسط والدینشان بوده اند ، دو برابر بیشتر از سایر افراد است .

در همین زمینه النا ناواس ناچر Elena Navas-Nacher  سرپرست این تیم تحقیقاتی و از پژوهشگران دانشگاه ایلینویس در شیکاگو University of Illinois in Chicago  ، اعلام کرد : " ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض دود سیگار و مشاهده استعمال سیگار توسط والدین در زمان کودکی ، احتمال سیگاری شدن کودکان را در بزرگسالی افزایش می دهد زیرا در ذهن این کودکان ، سیگار کشیدن به عنوان یک عادت باقی مانده و این موضوع را از والدین خود می آموزند . "

لازم به توضیح است که این پژوهش بر پایه اطلاعات جمع آوری شده توسط انجمن مطالعات اسپانیائی ها / مطالعات لاتین Hispanic Community Health Study/Study of Latinos (HCHS/SOL) انجام شده است که این مطالعات را می توان بزرگترین مطالعه و پژوهش در بین فرهنگ های نژادی مختلفی که در ایالات متحده آمریکا ساکن هستند ، محسوب کرد .

در این مطالعات ، پژوهشگران اقدام به بررسی و آنالیز اطلاعات مربوط به 13 هزار و 231 فرد بالغ در فاصله سنی 18 تا 74 سال پرداختند . در این میان در حدود چهل درصد از افراد مورد مطالعه قرار گرفته ، اعلام کردند که در دوران کودکی و نوجوانی خود به طور دائمی شاهد سیگار کشیدن توسط پدر ، مادر یا سایر اعضای خانواده خود بوده اند و در این میان بیست درصد از افراد مورد مطالعه قرار گرفته ، به طور دائمی از سیگار استفاده کرده و به آن اعتیاد داشتند .

بررسی مقایسه ای این اطلاعات بین افرادی که دارای والدین سیگاری بوده اند با سایر افراد ، نشان می دهد که میزان خطر سیگاری شدن کودکانی که در دوران خردسالی و نوجوانی شاهد استعمال سیگار از سوی والدین خود بوده اند ، نسبت به سایر افراد ، دو برابر بیشتر است .

شرح کامل این تحقیقات و نتایج به دست آمده از آن ها در آخرین شماره مجله علمی Preventive Medicine منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل