انتقال مالدیو به سکوهای نفتی

همانطور که ایسلند در شمال اروپا به عنوان سرزمین آتشفشانها به تدریج و از جانب فوران گدازه ها و شکل گیری مناطق جدید در حال گسترش یافتن است، در این سوی دنیا مالدیو در جنوب آسیا به دلیل افزایش تدریجی سطح آب اقیانوسها کم کم به زیر آب می رود به طوریکه دانشمندان پیش بینی می کنند در آینده نزدیک اثری از این کشور برجای نخواهد ماند.

اکنون یک دانشجوی این کشور ایده منحصربفردی برای نجات مردم مالدیو ارایه کرده است. وی معتقد است سکوهای نفتی موجود در اقیانوس ها مکانی مناسب برای ادامه زندگی مردم این کشور است.

وی که این ایده را در قالب پایان نامه تحصیلی خود مطرح کرده، معتقد است چاهها و سکوهای نفتی می توانند مکانی ایده آل جهت ادامه زندگی مردم مالدیو باشند.

این محقق جوان می گوید: مالدیو و مردم آن از این جهت که آینده آنها به دلیل تغییرات زیست محیطی و بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد، داستانی منحصربفرد هستند. درحقیقت آنها ملتی هستند که فرهنگ دو هزار ساله و موقعیت جغرافیایی خود بر روی زمین را از دست خواهند داد.

پیش بینی می شود تا ۱۰۰ ساله آینده مالدیو به طور کامل به زیر آب برود. از این رو مردم این کشور از هم اکنون شروع به خرید زمین در استرالیا کرده اند اما آیا این ایده جدید می تواند گزینه مناسبی باشد؟ این محقق در ایده خود زندگی حدود ۴۰۰ هزار مالدیوی در اطراف چاههای نفت حفر شده در اقیانوس را متصور شده است. در سکوهای نفتی این چاهها امکاناتی نظیر سینما، مسجد، بازار و سایر امکان عمومی ساخته خواهد شد.

به گزارش مهر ، ازآنجاکه امکان ساخت فرودگاه در این سکوها وجود ندارد استفاده از بالگرد تنها گزینه حمل و نقل هوایی خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا