دکتر نصیری قیداری، سرپرست کمیسیون ملی یونسکو شد

 مراسم تودیع دکتر محمدرضا سعیدآبادی – دبیرکل پیشین کمیسیون ملی یونسکو – و معارفه دکتر سعدالله نصیری قیداری به عنوان سرپرست جدید کمیسیون، روز سه‌شنبه پنجم خرداد از ساعت 10 تا 11:30 در تالار اجتماعات کمیسیون ملی یونسکو برگزار می‌شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران که با حکم وزیر علوم و تصویب هیات دولت منصوب می‌شود، مسئولیت همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو و همچنین هماهنگی ملی بین دستگاه‌ها و نهادهای کشوری را برای هم‌افزایی فعالیت‌ها در یونسکو و اجرای برنامه‌های یونسکو در ایران در چارچوب اولویت‌ها و منافع ایران به عهده دارد.

دکتر محمدرضا سعیدآبادی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران است و تاکنون کتاب‌های متعددی را تألیف و یا ترجمه و مقاله‌های علمی مختلفی را به فارسی و انگلیسی منتشر کرده است.

وی مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما، مشاور قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، مدیر گروه مطالعات بریتانیای دانشکده مطالعات جهان، عضو گروه برنامه‌ریزی و استراتژیک اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، مدیریت پانل‌های مختلف بین‌المللی و سخنرانی در صدها نشست و کنفرانس و اجلاس‌های ملی، منطقه‌یی و بین‌المللی را در کارنامه اجرایی و حرفه‌یی خود دارد.

نصیری قیداری که اکنون معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت علوم را بر عهده دارد، نماینده وزیر علوم در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است و در دور هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده استان زنجان بوده است.

به گزارش ایسنا،این استاد فیزیک دانشگاه زنجان که ریاست انجمن نجوم ایران و نایب رییسی انجمن فیزیک ایران و مدیریت کمیته مکانیابی طرح رصد خانه ملی ایران را به عهده داشته دارای ۳۵ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و ۴۰ مقاله در مجلات علمی داخل کشور و ۴۵ مقاله در کنفرانسهای علمی داخل کشور است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا