مخمر نیمه انسانی تولید شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، این آزمایش عجیب ثابت می کند، مخمر که قارچ های تک سلولی هستند یک خویشاوند دور انسان است.

در حقیقت مخمر موارد اشتراک زیادی با انسان دارد و محققان متوجه شدند که انسان می تواند ژن های خود را با مخمر مبادله کرده و زنده بماند.

این دانشمندان با استفاده از ژن های انسان، سویه های مهندسی شده مخمر را تولید کردند. آن ها دریافتند که گروههای خاصی از ژنها بطور عجیبی در طول زمان تکامل ثابت باقی مانده اند.

محققان می گویند: این تحقیق زمینه را برای استفاده از مخمرهای انسانی شده برای درک بهتر اختلالات ژنتیکی و غربالگری داروها برای درمان بیماری ها هموار می سازد.

اگرچه مخمر فقط از یک سلول برخوردار بوده و انسان ها دارای تریلیون ها سلول در سیستم های پیچیده هستند، اما اشتراکات ژنی زیادی بین این دو موجود وجود دارد.

از میان این ژن های مشترک، 450 نمونه از آن برای بقای مخمر حیاتی هستند، بنابراین محققان نسخه مخمر هر یک از این ژن ها را حذف و آنها را با نسخه انسانی جایگزین کردند.

ایجاد صدها گونه جدید مخمر (هر کدام با یک ژن انسانی) منجر به تولید گونه های جدید مهندسی شده بسیاری شد که پس از تعویض ژنهایشان با نمونه انسانی دوام آورده بودند و تکثیر شدند.