هایپرلوپ وان در اسپانیا توسعه می یابد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، شرکت "ویرجین"(Virgin) با یک شرکت توسعه زیرساخت‌های راه آهن در اسپانیا به نام " Adif" توافق‌نامه‌ای امضا کرده تا یک مرکز تحقیقاتی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در اسپانیا احداث کند.قرار است این مرکز ۱۹ هزار متر مربعی، تا سال ۲۰۲۰ میلادی در یک روستای کوچک در ایالت "مالاگا" افتتاح شود.

هدف از ساخت این مرکز بهبود، توسعه و آزمایش سیستم حمل و نقل سریع "هایپرلوپ"(Hyperloop) است تا ایمنی این سیستم ارتقا یابد.

"هایپرلوپ" یک شاتل است که روی ریل‌های مغناطیسی حرکت می‌کند. هایپرلوپ تقریبا شبیه قطار است. ولی در یک لوله تقریبا بدون هوا حرکت می‌کند.

سفر با هایپرلوپ این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند که با سرعتی بیش از سرعت صوت سفر کنند.

این سیستم پیش از این در آمریکا با سرعت ۳۸۶ کیلومتر در ساعت آزمایش شد.

"ریچارد برانسون"( Richard Branson) رئیس شرکت "ویرجین" قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ سه سیستم دیگر از این هایپرلوپ‌ها را راه‌ اندازی کند.

اسپانیا قصد دارد با توسعه و آزمایش سیستم "هایپرلوپ" شرکت "ویرجین"، صنعت حمل و نقل ریلی خود را گسترش دهد.شرکت " Adif" اعلام کرد، در این مرکز تحقیقاتی ۲۵۰ شغل ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که شرکت "ویرجین" اظهار کرد، در این مرکز ۲۵۰ تا ۳۰۰ متخصص ماهر استخدام خواهند شد.گفتنی است شبکه حمل و نقل پر سرعت اسپانیا، پس از چین دومین صنعت بزرگ در این زمینه است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا