نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نشست‌های تخصصی در حوزه‌ پلتفرم نانو پوشش‌ها برگزار می گردد

 مرکز صنعتی‌سازی نانو فناوری کاربردی (Industrialization Center for Applied Nanotechnology) و با نام اختصاری (ICAN) در راستای توسعه‌ همکاری‌های فناورانه بین شرکت‌ صاحب پلتفرم فناوری نانو پوشش‌ها با اساتید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌ پلتفرم نانوپوشش‌ها کرده‌ است.

این نشست‌ها در روزهای 3 و 4 مرداد ماه در محل مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری برگزار خواهند شد.تمامی اساتید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در صورت تمایل به همکاری در حوزه‌ نانوپوشش‌ها و توسعه‌ کاربردهای این فناوری در صنایع مختلف می‌توانند در یکی از نشست‌ها مشارکت داشته باشند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66555776-021 تماس بگیرند.

معرفی مرکز آیکان، خدمات و حمایت‌های آن، بررسی مدل‌ها و فرصت‌های همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از نظرات و تجربیات اساتید دانشگاه‌های کشور در راستای بهبود فرآیندها و جهت‌دهی بهتر سیاست‌های مرکز از جمله محورهای بحث و تبادل نظر در این نشست است.

در یک سال گذشته در حوزه‌ خدمات ساخت و تولید در مقیاس نانو بالغ بر 100 مورد به محققان و متقاضیان خدمات ارائه شده‌ است. علاوه بر این در راستای همکاری‌های فناورانه و توسعه‌ محصولات و کاربردهای مبتنی بر نیاز صنعت 13 طرح در ICAN در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که 4 طرح در حوزه‌ نانو کامپوزیت‌های پلیمری، 3 طرح در حوزه پلاسمای سرد، 3 طرح در حوزه‌ نانوالیاف، 2 طرح در حوزه‌ نانو کویتاسیون و یک طرح در حوزه‌ نانوپوشش‌ها بوده‌است.

علاوه آن 6 طرح دیگر در حوزه‌ نانوکامپوزیت‌های پلیمری در دست مطالعه و بررسی است.

فراهم‌کردن زمینه‌ نوآوری و ایده‌پردازی، حمایت از انجام پروژه‌ها و طرح‌های کاربردی در مرحله‌ ایده، کمک به توسعه‌ فناوری تا حد تولید نمونه‌ اولیه (پروتوتایپ)، حمایت از ارائه‌ خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان، اطلاع از نیازها و مشکلات صنعت و تبدیل آنها به پروژه‌های کاربردی از اهداف این مرکز است.

مخاطبان اصلی این مرکز محققان دانشگاهی و صنایع در حوزه‌ نانوفناوری است و این مرکز شرایط استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان دارای فناوری‌های زیرساختی با قابلیت تولید نیمه‌صنعتی را فراهم کرده و از طرح‌های کاربردی و دستاوردهای این طرح‌ها که توسط آنها در این مرکز انجام شود، حمایت می‌کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل