اعلام وضعیت کودک توسط صندلی هوشمند

به تازگی تیمی متشکل از پنج دانش آموخته دانشگاه رایس Rice University در هوستون از ایالات متحده آمریکا  ، نوعی صندلی کودک هوشمند جهت استفاده در خودرو طراحی کرده اند که به والدین ، در مورد شرایط کودک و دمای هوای داخل خودرو اطلاعاتی ارائه می دهد . این دستگاه در زمانی که کودک در داخل خودرو پارک شده قرار دارد ، اطلاعات دمای داخلی  ماشین را که در روزهای تابستان بسیار بالا خواهد بود به والدین اطلاع داده و به آن ها اخطار می دهد که کودک را از خودرو خارج کنند . همزمان با این موضوع ، دستگاه فوق ، دمای هوای اطراف صندلی کودک را خنک نگه داشته تا والدین به خودرو بازگردند .

این وسیله که با نام Infant SOS به معنی علامت خطر برای نوزادان نام دارد ، در آزمایشگاه مهندسی اوشمان Oshman Engineering Design   در دانشگاه رایس طراحی شده و می تواند شرایط محیطی از قبیل در حرکت بودن خودرو یا توقف آن و حضور کودک در صندلی کودک را تشخیص داده و از طریق ارسال پیام به تلفن های هوشمند والدین ، با آن ها در ارتباط باشد .  این دستگاه همچنین از طریق دارا بودن مواد حساس در برابر گرما ، قادر به خنک کردن اطراف نوزاد در شرایط اضطراری است .

در همین زمینه راشل وانگ Rachel Wang از طراحان این صندلی هوشمند کودک ، اعلام کرد : " اهمیت این تکنولوژی ، تنها در اعلام خطر به والدین از طریق ارسال پیامک نبوده بلکه از این نظر نیز دارای اهمیت است که می تواند تا هنگام رسیدن کمک ، محیط اطراف نوزاد را خنک نگه داشته و از آسیب دیدن وی بر اثر حرارت بالای داخل خودروی پارک کرده در زیر آفتاب ، جلوگیری کند . البته باز هم تاکید می کنیم که بهترین و امن ترین روش برای حفظ سلامت نوزادان ، اجتناب از رها کردن آن ها داخل خودرو پارک شده است و بهتر است که والدین ، کودکان خود را در هنگام ترک خودرو ، با خود از داخل ماشین خارج کنند .  "

در خاتمه لازم به توضیح است که این پروژه از سال 2013 شروع شده بود و هدف اصلی طراحان این پروژه ، ارائه و ساخت صندلی های هوشمند کودک که دارای ویژگی های فوق باشند به صورت تجاری در بازارهای جهانی است و قیمت تعیین شده برای این وسیله نیز 150 دلار خواهد بود .  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا