نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم توجه به فناوری های نوین تولید مثل دامی

وی گفت: در حوزه ی تولید مثل دامی، محققان کشورمان به دستاوردهای چشمگیری در سطح منطقه و جهان دست یافته اند که بخشی از این دستاوردها در قالب سخنرانی های علمی در این کنگره ارائه می­شود.

وی تولید جنین منجمد تعیین جنسیت شده ی گاو ، تهیه بانک سلول­ها­ی جنسی و جنین برای گونه­های در معرض خطر انقراض و انتخاب جنسیت جنین در صنعت دامپروری را از جمله­ی این دستاوردها عنوان کرد.

دکتر آخوندی برخی از سخنرانی­های علمی  ای را که  با این موضوع در کنگره ایراد خواهند شد را شامل ارزیابی و انجماد اسپرم در حیوانات مزرعه ای  ،  انجماد و انتقال جنین در حیوانات و  تاثیر آن در بهبود صنایع دامپزشکی برشمرد.

رییس نخستین کنگره تولیدمثل کشور ، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بسیاری از گونه های جانوری نادر در معرض انقراض در مناطق مختلف ایران گفت: استفاده از فناوری های نوین تولید مثلی می تواند در حفظ تنوع زیستی و نجات گونه­های جانوری در حال انقراض یاری­گر باشد.

دکتر محمد مهدی آخوندی با تاکید بر اینکه در گذشته ارتباط بین متخصصان ، علاقه­مندان و روزآمد سازی نظام­مند یافته­هاو دستاوردها و تبادل نظر فعالان این حوزه وجود نداشت ،تشکیل انجمن جنین شناسی را گامی در این راستا عنوان کرد و افزود : انجمن جنین­شناسی و بیولوژی تولید مثل با هدف رفع نقصان و فرآهم آوردن امکان هم­اندیشی میان متخصصان این حوزه و به روز رسانی و تبادل نظرات و یافته­های فعالان این عرصه ،در سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی درباره­ی برخی از فعالیت­های این انجمن در سه سال گذشته گفت:تاسیس هفت شعبه­ی استانی و برگزاری کارگاه­ها و نشست­های تخصصی بخشی از فعالیت­ این انجمن بوده است.

وی برگزاری نخستین کنگره تولید مثل را فضایی مناسب برای مشارکت و بهره مندی گسترده­ی متخصصان و علاقه­مندان حوزه بیولوژی تولید مثل عنوان کرد.

به گفته دکتر آخوندی 750 مقاله از سوی علاقه­مندان حوزه­ی تولید مثل به این کنگره­ی علمی ارسال شد.

نخستین کنگره ی تولید مثل کشور، با هدف تبادل نظر اساتید ، محققان و دانشجویان شصت و پنج گروه دانشگاهی مختلف در حوزه ی بیولوژی تولید مثل در انسان و حیوان ، تشخیص درمان و پیشگیری از ناباروری به مدت سه روز از دوم خرداد ماه در سالن همایش های رازی برپاست.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل