یک سال تا شروع بلیت فروشی سفرهای فضایی

شرکت بلو اوریجین که یک شرکت فضانوردی خصوصی است اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای فروش بلیت سفرهای فضایی خود را در سر دارد. این برنامه‌ها قرار است تا با فروش بلیت گردشگری فضایی آغاز شود و به‌این‌ترتیب برنامه ارسال گردشگر به فضا به‌زودی به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

رابرت میرسون به‌عنوان نایب‌رئیس ارشد شرکت بلو اوریجین به‌صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است. او در نشست ویژه خدمات وبی آمازون که در هفته گذشته در شهر واشنگتن برگزار شد، این موضوع را به‌صورت رسمی در بیانیه‌ای ویژه به جهانیان اعلام کرد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «ما برنامه داریم تا به‌زودی نخستین مسافران آزمایشی خود را به پرواز دربیاوریم. انتظار داریم که فروش بلیت در سال 2019 آغاز شود.» البته نکته مهم این است که هنوز قیمتی برای این بلیت‌ها اعلام نشده است ولی گفته می‌شود که از سیستم چند بار مصرف نیو شپرد برای این کار استفاده خواهد شد که چندان ارزان از کار درنمی‌آید.

محدوده قیمت بلیت این سفرها بین 50 تا 250 هزار دلار تخمین زده می‌شود که این مقدار از توان مالی بخش عمده‌ای از جهانیان خارج خواهد بود. محیط و فضای سفینه برای ارسال مخاطبان برابر با 50 متر خواهد بود و مسافران این سفر می‌توانند تا مسافتی نزدیک به 100 کیلومتر از سطح زمین فاصله بگیرند.

این سفینه‌ها تقریبا 10 برابر بزرگ‌تر از کپسول‌های مرکوری سازمان ناسا هستند و به همین دلیل نیز استفاده از آن‌ها برای سفرهای فضایی باهدف گردشگری را می‌توان منطقی‌تر دانست. موتور نیو شپرد نیز در حقیقت یک موتور تکی BE-3 است که می‌تواند شتاب 11 هزار پوندی را برای این سفینه به ارمغان بیاورد.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا