ارسال صدای استیفن هاوکینگ به فضا

بسیاری از بزرگان جهان پس از مرگ استیفن هاوکینگ نسبت به از دست رفتن این نابغه عالم فیزیک ابراز تاسف کردند و همگی یادواره‌هایی برای بزرگداشت این نابغه ارائه کردند. در مراسم خاک‌سپاری او، تیم پیک که یک فضانورد نامی بریتانیایی است، اقدام به خواندن یک شعر کرد. دیگر فرد مهمی که در این مراسم سخنرانی کرد، هنرپیشه مشهور، بندیکت کامبربچ (که در سال 2004 نقش استیفن هاوکینگ را بازی کرده بود) بود که در کنار دختر هاوکنیگ، بخش‌هایی از انجیل را برای او خواندند. در ادامه نیز افرادی مانند پروفسور کیپ ترون (برنده جایزه نوبل ادبیات) و رویال مارتین ریس (فضانورد مشهور) اقدام به ادای احترام حضوری به این فیزیکدان فقید کردند.

با این وجود یکی از ویژه‌ترین موارد این بود که یک آهنگ ویژه توسط موسیقیدان برجسته، ونجلیس ساخته شده و به احترام هاوکنیگ به نام او نام‌گذاری شده و از صدای این دانشمند دران استفاده خواهد شد. این موسیقی سرانجام پس از تکمیل، به فضا ارسال خواهد شد. این کار با همکاری سازمان فضایی اروپا انجام خواهد پذیرفت زیرا این سازمان بهره‌های فراوانی از نظریات هاوکینگ درزمینهٔ زمان و فضا برده است.

جایگاه خاک‌سپاری هاوکینگ، مابین داروین و نیوتون خواهد بود و او نیز در صومعه‌ای که برای 80 سال به هیچ‌کسی اجازه دفن دران داده نشده بود، به خاک سپرده خواهد شد. جالب است بدانید که آخرین دانشمندانی که در صومعه یاد شده دفن شدند، ارنست روثفورد و جان تامپسون بودند که در سال‌های 1937 و 1940 میلادی در این صومعه به خاک سپرده شدند. بر روی سنگ یادواره او نیز بخشی از بزرگ‌ترین تئوری هاوکینگ درباره سیاه‌چاله‌های فضایی نوشته خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا