کشف صدها اسباب بازی مربوط به قرون وسطی

پژوهشگران کانادائی موفق شدند در غاری باستانی که در ساحل دریاچه بزرگ نمک در یوتا Utah’s Great Salt Lake  قرار دارد ، صد ها استخوان مربوط به گاومیش کوهان دار آمریکائی ، گوزن و سایر ابزار هائی که توسط انسان های فرهنگ موسوم به پرومنتری  Promontory culture ساخته شده اند ، کشف کرده و نتایج آزمایش های انجام شده روی ابزارها نشان می دهد آن ها به قرن سیزدهم میلادی تعلق دارند .

در حال حاضر پژوهشگری به نام جان ایوس John Ives از باستان شناسان دانشگاه آلبرتا University of Alberta در حال بررسی و مطالعه این ابزار باستانی است که به شکل حلقه های استخوانی ، تاس های بازی ،  عصا های کوچک و سایر ادواتی است که از این غار به دست آمده است . وی اعتقاد دارد این وسایل برای بازی و سرگرمی  استفاده می شده است .

این پژوهشگر در گفتگو با رسانه های خبری اعلام کرد : " اطلاعات به دست آمده از این غار و فرهنگ مردم آن در تمامی مناطق غربی آمریکای شمالی بی نظیر است . "

شایان ذکر است که بسیاری از این اسباب بازی ها به صورت متمرکز در بخش ورودی غار کشف شده است که کارشناسان بر این اساس گمان می کنند این محل یک مکان عمومی برای تجمع و تفریح مردم این دوره محسوب شده و اجتماعات مردم این فرهنگ در این محل برگذار می شده است .

در همین زمینه گابریل یانیکی Gabriel Yanicki از دیگر پژوهشگران دانشگاه آلبرتا در حال مطالعه اسباب بازی های باستانی و بازی های قدیمی و اشیا مشابه در بین این فرهنگ ها است ، اعلام کرد : " تمایل و علاقه مردم فرهنگ پرومنتری Promontory به انواع بازی های مختلف ، نشان دهنده صلح طلب بودن آن ها است و این موضوع دلالت بر این دارد که افراد فوق علاقه داشتند زمان خود را با روش هایی صلح آمیز پر کنند . این موضوع در بین فرهنگ های همسایه این تمدن باستانی نیز نفوذ کرده است .  "